PODCAST. Cum a devenit Vlad Popescu (Norofert) unul dintre cei mai tineri milionari de pe bursă
Valoarea de piață a producătorului de îngrășăminte organice Norofert, deținut de Vlad Popescu (32 de ani) împreună cu familia în proporție de aproape 60%, a crescut de 2,5 ori la un an după listarea pe AeRO, până la 40 de milioane de euro. În 2021, Popescu va integra în business o fermă de 1.000 de hectare și va vedea și primele rezultate ale subsidiarei din Statele Unite.
Podcastul a fost înregistrat via Skype pe 1 martie 2021 și durează 27 de minute.
Câteva observații ale lui Vlad Popescu la Podcast de criză.
„Este o creștere (prețul acțiunilor Norofert a crescut de la 10 lei în momentul listării din martie 2020 la circa 25 de lei, n.r.) foarte mare. De avut în vedere faptul că am avut o repartizare de acțiuni gratuite și prețul s-a corectat. Dacă ar fi să facem o transformare a cifrelor, acum am fi pe undeva la 40 de lei dacă nu mă înșel.”
„N-aș vrea să spun că suntem noi cei mai frumoși și cei mai deștepți. Suntem într-o perioadă în care investitorii caută companii în care să investească, companii cu creșteri bune și cred că am picat într-un moment foarte bun.”
„Vedem din ce în ce mai multe companii care vin pe piața de capital.”
„Încercăm să facem un business integrat – de la producție, la farming și la trading de cereale, toate în domeniul bio.”
„Creșteri (ale veniturilor, n.r.) vor exista tot timpul. Evident că, pe măsură ce ne vom consolida și vom deveni o companie matură, nu vom mai avea creșteri de 90% de la an la an, pentru că businessul cumva se stabilizează.”
„Avem o subsidiară deschisă în Statele Unite, în statul Ohio. (…) 2020 a fost un an în care am făcut primii pași în piață. 2021 va fi anul în care vom avea și primele rezultate financiare în Statele Unite.”
„După 2015, atunci când am preluat integral managementul Norofert (anterior, era importator și distribuitor de îngrășăminte, n.r.), am decis tranziția către statutul de producător.”
„Cred că majoritatea companiilor antreprenoriale, așa cum suntem și noi, vor să-și păstreze independența în luarea deciziilor. Iar unul dintre avantajele majore ale pieței de capital este că poți păstra majoritatea, dar poți atrage și foarte mult capital pentru continuarea businessului.”
Vlad Popescu, carte de vizită:
Vlad Popescu a ajuns directorul Norofert în 2015 (la doar 27 de ani), după ce tatăl său s-a retras din companie pe fondul unor probleme de sănătate. Din acel moment, a transformat afacerea din importator și distribuitor în producător de îngrășăminte organice. În 2019, a făcut un plasament privat de 1,5 milioane de euro, iar din 3 martie 2020, acțiunile Norofert sunt listate pe AeRO, piața secundară a Bursei de Valori București. Anul acesta, va mai face o majorare de capital de 1,4 milioane de euro pentru a-și finanța dezvoltarea ulterioară. Compania a încheiat 2020 cu venituri de circa 5 milioane de euro și un profit net de 1,3 milioane de euro.
Acest podcast folosește fragmente muzicale din „The Pot” (Tool).