Zece antreprenori români își vor lansa afacerile simultan printr-o platformă de crowdfunding

Startarium demarează Startarium Crowdfunding Makeathon, un proiect dedicat finanțării prin crowdfunding din România. Antreprenorii la început de drum care au o idee, dar le lipsește validarea sau finanțarea, primesc astfel acces, la toate resursele de care au nevoie pentru a-și lansa produsul sau serviciul, se arată într-un comunicat de presă.

Cea mai nouă inițiativă Startarium aduce la îndemâna antreprenorilor toate resursele, experții în diferite domenii și bugetul de care au nevoie pentru a porni propria campanie de finanțare prin crowdfunding pentru afacerea lor. În proiectul Startarium Crowdfunding Makeathon se pot înscrie atât cei care nu sunt încă antreprenori, dar sunt hotărâți să facă primii pași în lumea antreprenoriatului și au deja ideea clară pe care vor să o lanseze, cât și cei care sunt deja antreprenori și vor să obțină validarea pieței pentru un nou produs sau serviciu.

Desfășurat între 19 august și 15 decembrie, Startarium Crowdfunding Makeathon aduce la un loc peste 50 de mentori, consultanți de business, experți în digital marketing, designeri și graficieni, producători video, copywriters și specialiști media. În plus, după lansarea campaniilor de crowdfunding, Startarium va investi 20.000 de euro pentru promovarea acestora.

„Startarium Crowdfunding Makeathon este un efort făcut în premieră, prin care aducem împreună un task force impresionant de consultanți de business, graficieni și comunicatori cu experiență, pentru a-i sfătui și lucra cot la cot cu antreprenorii în primul moment mare din drumul lor de antreprenor: lansarea. Am ales crowdfunding-ul din același motiv pentru care i-am și dedicat o secțiune proprie pe platforma Startarium: e un instrument în care credem, un mecanism care democratizează procesul de finanțare și în același timp te trece printr-o experiență completă de învățare: de la ideație și prototipare până la branding, marketing și vânzări”, declară Adina Crețu, Project Manager Startarium.

O lună de lucru ghidat de specialiști pentru pregătirea campaniilor de crowdfunding

Antreprenorii care vor să participe la Startarium Crowdfunding Makeathon se pot înscrie în proiect între 19 august și 25 septembrie, pe site-ul Startarium. Proiectele care respectă criteriile de eligibilitate și termenii generali de crowdfunding vor începe între 1 și 18 octombrie lucrul ghidat în pregătirea campaniei proprii.

Pe 21 octombrie vor fi anunțate cele 10 inițiative antreprenoriale care își vor finaliza campania de crowdfunding în cadrul Startarium Crowdfunding Makeathon. Până la finalul lunii octombrie, cei zece antreprenori din spatele acestor idei vor fi ajutați de specialiști să facă ultimii pași pentru lansarea campaniei.

Etapa finală pentru lansarea campaniilor de crowdfunding va avea loc în zilele de 2 și 3 noiembrie, la București.

Campaniile propriu-zise de crowdfunding se vor desfășura în perioada 3 noiembrie – 15 decembrie și vor fi prezentate oficial în cadrul Startarium PitchDay.

Startarium Crowdfunding Makeathon întregește Orașul Antreprenorilor și vine puternic în sprijinul celor ce au curajul să ajungă de la idee la startup operațional și sustenabil financiar. Astfel, la 3 ani de la lansare, pilonul de finanțare din platformă devine relevant pentru mai mulți antreprenori la început de drum și completează PitchDay, demersul pentru startup-urile între 1 și 3 ani care au obținut deja validare și au nevoie de resurse pentru scalare.” Alexandra Maier, Sr.Corporate Social Responsibility Specialist ING Bank.

Lansat în 2016 sub umbrela metaforei “Orașul Antreprenorilor”, Startarium este o platformă pentru antreprenori la început de drum. O inițiativă Impact Hub și ING, Startarium este locul în care antreprenorii existenți sau în curs de devenire au acces la tot ce au nevoie pentru a lansa și a crește o afacere de succes.