Utilizarea serviciilor şi produselor Google aduce companiilor din România afaceri anuale de 4,3 miliarde lei
Utilizarea serviciilor şi produselor Google ar aduce companiilor din România afaceri anuale de 4,3 miliarde lei (900 milioane euro), potrivit estimărilor Public First, a anunţat, marţi, Google.
Google prezintă rezultatele unui studiu asupra impactului pe care produsele Google – de la Search, YouTube şi Maps la Android, Ads şi AdSense – îl au în viaţa oamenilor şi companiilor din România. Cifra de 4,3 miliarde lei se bazează în cea mai mare parte pe beneficiile generate de utilizarea Google Search şi Google Ads.
În ultimii cinci ani, activitatea economică sprijinită de Google Search şi Google Ads a crescut mai mult decât dublu în termeni nominali, se arată în raport.
Google aduce profit companiilor românești
”Pentru fiecare utilizator de internet din România, valoarea medie aferentă utilizării produselor Google Search, Maps şi YouTube este estimată la 130 de lei pe lună. Suma a fost calculată folosind estimări privind timpul economisit, facilitarea accesului la informaţii, conexiunile create, precum şi date din sondaje privind suma minimă cu care consumatorii cred că ar trebui să fie despăgubiţi dacă ar pierde accesul la fiecare dintre produse”, se arată în comunicat.
Utilizarea produselor Search şi Maps înseamnă şi economie de timp pentru oameni, potrivit companiei. Potrivit studiului, românii economisesc cel puţin 23 de ore anual folosind Google Search şi 3 ore pe an prin Google Maps.
”Google Search este folosit de oameni de toate vârstele pentru a învăţa lucruri noi. Majoritatea românilor, indiferent de vârstă, folosesc Search pentru a găsi informaţii. Potrivit raportului Public First, 93% dintre utilizatorii de Google Search caută pe Google informaţii despre un anumit subiect cel puţin odată pe lună. 59% dintre utilizatorii de Google Search de peste 65 de ani spun că îl folosesc în mod regulat pentru a învăţa lucruri noi”, se arată în comunicat.
Căutarea online reprezintă acum modalitatea cea mai importantă prin care clienţii ajung la companii, se arată în concluziile studiului. Potrivit calculelor estimative ale Public First pentru România, în medie, fiecare leu cheltuit în Google Ads generează companiilor câştiguri de 8 lei.
”Pentru angajaţi, utilizarea de produse precum G Suite sau Search duce la creşterea productivităţii, deprinderea de noi competenţe şi îi ajută în dezvoltarea carierei. Estimările Public First privind beneficiile obţinute de firmele din România din economia de timp şi creşterea productivităţii, generate de utilizarea Google Search and G Suite, se ridică la cel puţin 14 miliarde anual”, se arată în comunicat.
În ceea ce priveşte cariera, 74% dintre utilizatorii de Search din România cu vârsta între 18-24 ani spun că folosesc Google pentru a găsi un loc de muncă, iar 63% îl folosesc pentru a găsi sfaturi cu privire la CV-ul lor.
“În ultimii ani, Google a oferit utilizatorilor săi produse utile în viaţa de zi cu zi – de la motorul de căutare, hărţi şi traducere la instrumente pentru companii, precum Global Market Finder lansat recent, dar şi cursuri de competenţe digitale, sub umbrela Atelierului Digital. Raportul lansat astăzi dă o masura a impactului nostru în activităţile cotidiene şi în economie, şi totodată ne ajută să lansăm mai multe iniţiative şi proiecte viitoare în România”, declara Elisabeta Moraru, Country Manager Google România.