Studiu PowerNet: Digitalizarea e un factor cheie în dezvoltarea companiilor

Pandemia COVID-19 este un moment de resetare care forțează întreaga societate să iasă din zona de confort și să găsească soluții. Dacă până acum consumatorii de digital erau mai degrabă tineri, mai degrabă din industrii precum IT, telecom, banking, advertising, marketing sau  e-commerce acum, preocuparea pentru digitalizare atrage profile demografice mult mai variate, oameni de vârste diferite, de educație diferită.

Asistăm de la digitalizarea învățământului care se întâmplă dincolo de rezistența la schimbare a persoanelor și instituțiilor care până acum nu au avut ca prioritate acest aspect, până la digitalizarea micilor cultivatori de flori, plante aromatice și răsaduri care în vreme de pandemie s-au adaptat, și-au creat conturi pe rețelele de socializare, s-au promovat și dezvoltat abilități de care nu se credeau capabili. În studiul realizat de Power Net Consulting în perioada 1 Iulie  – 30 Septembrie, pe 90 de respondenți reprezentativi, 100% consideră că digitalizarea e un factor cheie în dezvoltarea companiilor.

45,5% dintre respondenți nu au o strategie de digitalizare

Fenomenul digitalizarii în România de azi nu se consolidează în baza unei strategii gândite anterior, ci prin forța unei nevoi de supraviețuire și de continuitate pe care o manifestăm în orice domeniu. Acest lucru este certificat și în studiul referitor la digitalizare din care aflăm că 45,5% dintre respondenți nu au încă o strategie de digitalizare. Pornind de la această abordare macro și mergând până la end-user, am observat că mulți oameni în vârstă, profesori, doctori, elevi, agricultori sau funcționari  publici nu se simțeau confortabil în mediul digital, pentru că lucrurile mergeau din interție.

Aveți o strategie cu privire la digitalizarea campaniei Dvs in viitor?

Dar când nevoia a devenit mai presus decât rutina folosirii anumitor metode, bunicii au învățat să facă apeluri video sau teleconferințe, profesorii au învățat să folosească platforme digitale, copiii au învățat să aibă răbdare și să vorbească pe rând, plățile de taxe, impozite și chiar „întreținerea” s-au putut face online, ca și majoritatea cumpărăturilor. Și iată cum o situație de criză ne forțează să evoluăm până și pe cei mai încăpățânați și rezistenți la schimbare dintre noi.

Eficiență operațională crescută

„Desigur că pe lângă o resetare mentală și o disponibilitate de a accesa și folosi mediul online este nevoie de investițîi în tehnologie. Această transformare digitală este în curs de ceva ani, dar această criză va accelera nevoia companiilor și a consumatorilor de orice fel de a se adapta și de a avea soluții funcționale, facile și eficiente. Conform studiului efectuat de Power Net, digitalizarea este asociată cu un set de beneficii considerabile, cele mai importante fiind: eficiență operațională crescută (91%), simplificarea proceselor și măsurarea performanțelor (82%) și reducerea costurilor (73%). Nu în ultimul rând digitalizarea oferă transparență, trasabilitate și promptitudine. Accesul la informație, fluidizarea proceselor, informația și analiză de calitate consolidează încrederea companiilor și antreprenorilor să mute afacerile și procesele interne în mediul digital. Automatizarea facilitează eliminarea activităților manuale lăsând timp angajaților să se ocupe de chestiunile care contează cel mai mult”, declară Emil Munteanu, Managing Partner – Power Net Consulting.

Care sunt beneficiile pe care le vedeți odată cu introducerea digitalizării?

Platforme chatbot

„Power Net activează în industria IT de peste 20 de ani. Am fost martorii și contribuitorii multor schimbări în procesul de digitalizare al companiilor și instituțiilor din România. Suntem norocoși să avem capabilități umane de mare nivel profesional și, spre deosebire de infrastructură rutieră, încă mult perfectibilă, infrastructura IT este nouă și performanță și a asigurat de la momentul declanșării pandemiei un spațiu sigur și fluent. Dar infrastructura nu e totul. Noi ne-am specializat în digitalizarea și automatizarea proceselor de business. PowerNet oferă soluții la cheie, plecând de la platforme de chatbots, enterprise content management, robotic process automation, face recogniton și semnătură digitală. Conform studiului efectuat, am fost plăcut impresionați să aflăm că 73% dintre respondenți au auzit despre chatbots, ceea ce ne conferă curaj și optimism în procesul de digitalizare pe care îl propunem și îl susținem”, spun reprezentanții Power Net.

Ați auzit de platforme de chatboți utilizate pentru optimizarea proceselor dintr-o companie?

Cu toate acestea există încă aspecte care trebuie să fie rezolvate pentru implementarea automatizării pe scară mare. Studiul ne arată că folosirea soluțiilor de automatizare a proceselor este îmbrățișată momentan doar de 45% – este o cifra care ne arată cât de mari sunt oportunitățile de adresat în acest domeniu. Cel mai ilustrativ exemplu se referă la încrederea în securitatea și integritatea datelor.

Folosiți soluții software de automatizare a proceselor în cadrul departamentelor din compania Dvs (Financiar, HR, Marketing, Vânzări)?

Atunci când furnizează informații interne, de multe ori confidențiale, companiile vor să se asigure că informația e pe mâine bune și că e utilizată în condiții de securitate maximă. De aceea companiile trebuie să folosească sisteme de securitate avansată pentru a le proteja împotriva atacurilor cibernetice. PowerNet completează portofoliul de soluții de digitalizare și automatizare procese cu un vast portofoliu de soluțîi de securitate a informațiilor, cu soluții de tip DLP (Data Loss Prevention), Web Security, Email security, WAF (Web Application Firewall), MDM (Mobile Device Management).

“În ciuda creşterii folosirii serviciilor digitale de către români, este încă mult spațiu de penetrare. Dacă semnăturile digitale sunt adoptate în proporție de peste 50%, managementul de arhivare electronică a documentelor are o penetrare de doar 18%. Complexitatea experienţei de utilizare, lipsa de încredere şi indisponibilitatea serviciului sunt obstacole care îi împiedică pe consumatorii români să recurgă la servicii digitale atunci când au nevoie de respectivele servicii.

Utilizați sisteme de semnătură digitală?
Folosiți soluții de document management pentru managementul contractelor și arhivarea electronică?

Ne concentrăm pe soluții specifice care să vină în întâmpinarea necesităților actuale de digitalizare ale clienților noștri. Este important că odată conștienți de nevoile lor, companiile să adopte o digitalizare integrată, care să simplifice atât procesele interne cât și relația cu furnizorii, cliențîi și colaboratorii externi”, declară Emil Munteanu.