România este pe locul al șaptelea în topul țărilor ai căror turiști vizitează Antalya

Peste 424.000 de turiști români au vizitat anul acesta regiunea turcă Antalya, potrivit datelor furnizate de agenția de turism Paralela 45. Conform sursei citate, în sezonul de vară 2024 numărul turiștilor români care și-au petrecut vacanțele în Antalya a fost cu 29% mai mare față de perioada similară din 2023.

Numărul de turiști români a crescut chiar dacă prețurile serviciilor de cazare a fost mai mare anul acesta ca în 2023. „Preţul vacanţelor în Antalya anul acesta faţă de 2023 a crescut cu circa 10%, pentru că nu mai rezistă piaţa, dar din 2020 până acum, în total, probabil creşterea medie a fost de 50%. Este o inflaţie îngrozitoare în Turcia. Sunt presiuni pe salarii plus creșteri la prețul energiei”, spune Alin Burcea, proprietarul Agenției de Turism Paralela 45.

Potrivit datelor oficiale, cei mai mulți turiști care au sosit în această vară în Antalya sunt din Rusia, 3,7 milioane. Urmează Germania cu 3,2 milioane de turiști, marea Britanie, cu 1,4 milioane, Polonia, cu 1,2 milioane, Olanda cu 477.409 de turiști și Kazahstan cu 438.397. România se află pe locul șapte în acest top al turiștilor străini, cu 424.617 turiști care și-au petrecut vacanța de vară anul acesta în Antalya.

Potrivit Autorității pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului din Turcia, în primele nouă luni din 2024, Turcia a fost vizitată de 975.582 de turiști români, cu 16% mai mulți față de perioada similară a anului trecut.

De la începutul anului și până acum Turcia a găzduit în total 49,2 milioane de vizitatori și a acumulat venituri de 46,9 miliarde de dolari din turism . Creșterea anuală a numărului de vizitatori a fost de +9% (vs 2023) iar veniturile au crescut cu 7%, conform Autorității pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului din Turcia.

Prețuri în creștere

Hotelierii turci din Antalya spun că prețurile  pachetelor de vacanță vor crește pentru sezonul de vară de a anul viitor. Și asta pe fondul inflației crescute și a consițiilor economice. „Gestionăm provocările inflaţiei globale, prezentă şi în Turcia, printr-o abordare strategică, incluzând producerea internă a unor materiale şi produse alimentare. Creşterea preţurilor pentru anul următor va fi până în 30%”, a menționat Timur Azimov, reprezentant marketing Nirvana Hotels Nirvana Hotels, în urma unui infotrip organizat de Paralela 45 în Antalya.

Reprezentanții agenției de turism Paralela 45 spun că interesul turiștilor români pentru Antalya este în continuare crescut și estimează rezervări în creștere încă din periaoda de early booking. Inițial, reprezentanții agenției de turism se așteptau la stagnări pentru Antalya, pe fondul problemelor economice și a inflației, însă și pentru anul viitor vor fi menținute și îmbunătățite cursele charter către această destibație de vacanță.

„Cele mai mari înscrieri pe Antalya sunt acum, în octombrie, noiembrie, decembrie, pentru că este foarte avantajos pentru o familie, dacă ai 40% discount, să dai 300 de euro şi să îţi blochezi preţul”, detaliază Alin Burcea. Potrivit acestuia în hotelurile de lux din zona Antalya, prețurile urcă și până la 7.000-8.000 de euro de persoană pe sejur.

Proprietarul agenției Paralela 45 mai spune că pentru anul viitor, compania sa va promova circuitele turistice, dar își îndreaptă atenția și către zona de incoming. A format chiar un departament destinat aducerii turiștilor străini în România. „Sunt țări care au un potențial destul de mare și mă refer la piețe ca China, India, Marea Britanie, Arabia Saudită. Aici avem un public cu bugete mari”, spune Ioana Burcea, director de marketing la Paralela 45. Ea precizează că în paralel cu incomingul, pe piața internă, Paralela 45 va investi și în digitalizare, pentru a atrage mai multe tipuri de clienți.

Foto: Florel Manu