Retailerul Sophia intră pe piața din Spania. Brandul se dezvoltă în franciză în Barcelona și Baleare

NewMoney 18/06/2024 | 13:33 Ştiri
Retailerul Sophia intră pe piața din Spania. Brandul se dezvoltă în franciză în Barcelona și Baleare

Sophia, un brand românesc de perdele, draperii și decorațiuni pe comandă, cu 30 de magazine în franciză în țară și SUA, intră pe piața din Spania. Focusul companiei românești este dezvoltarea rețelei de francize și micro-francize prin intermediul diasporei în insulele baleare Mallorca și Ibiza, dar și în Barcelona, în contextul unui potențial ridicat al segmentelor HoReCa și real estate rezidențial în aceste zone. 

Fondată în Iași în anul 2004, Sophia s-a extins constant în mai multe regiuni din țară,  ajungând la 30 de magazine proprii și în franciză în orașe cheie. Compania mai deține o franciză   în SUA, Miami și își continuă dezvoltarea internațională în Europa. Potrivit unui comunicat de presă, intrarea pe piața spaniolă este susținută de The Confident Group, care oferă consultanță strategică firmelor și francizelor românești care vor să se extindă în Barcelona și Baleare.

În acest moment, Sophia oferă două concepte de business – franciza, respectiv micro-franciza Sophia. Practic, pe lângă posibilitatea de francizare, care presupune deschiderea unui magazin brick & mortar sub brandul Sophia România, în toamna anului 2023, compania românească a lansat o nouă linie de business – micro-franciza. Cu o investiție de 5.000 de euro,  arhitecți, designeri și pasionații de design interior pot deveni parteneri, fără să își deschidă un magazin fizic. Aceștia primesc un set complet de mostrare de țesături și au nevoie de o mașină personalizată cu brandul Sophia.

“Intrarea într-o nouă țară este o decizie importantă pentru dezvoltarea firmei și a brandului Sophia, iar Spania este o cultură mai apropiată celei românești și o piață cu un potențial ridicat în domeniul ospitalității și al dezvoltării imobiliare. În etapa incipientă, intrăm pe piața spaniolă printr-o franciză și cu o gamă de produse potrivite stilului minimalist și comportamentului de consum al spaniolilor și expaților. Cum focusul nostru este în special pe vânzare către HoReCa, Mallorca, Ibiza și Barcelona au un potențial ridicat pe acest segment, însă ne adresăm și designerilor de interior pentru segmentul real estate și consumatorilor finali”, declară Anamaria Georgescu (foto), fondator Sophia.

Extinderea în Spania reprezintă o oportunitate strategică pentru companie, având în vedere dezvoltarea continuă a sectoarelor HoReCa și de imobiliare și închirieri rezidențiale și, în consecință, cererea crescută pentru produse și servicii de înaltă calitate în domeniul decorațiunilor interioare.

„Suntem entuziasmați să facilităm intrarea companiilor și a francizelor românești  și din regiune într-o piață atât de dinamică și de promițătoare ca Spania. Focusul și expertiza noastră sunt îndreptate cu precădere către Barcelona și Insulele Baleare. Considerăm că aceste două destinații nu reprezintă doar o poartă către piața europeană, ci și o rampă de lansare în Occident”, declară Mara Gojgar, fondator The Confident Group.

Sophia a vândut produse de decor interior pentru peste 20.000 de case private, peste 300 de hoteluri și pensiuni și are, în prezent, o rețea de 30 de magazine și francize la nivel național, în Bucuresti, Ploiesti, Alba Iulia, Botoșani, Constanța, Râmnicu Vâlcea, Sibiu, Cluj, Oradea, Baia Mare, Buzău, Suceava, Iași, Bacău, Comănești, Roman, Vaslui, Pașcani, Brăila, Vatra Dornei, Târgu Jiu, Pitești și Focșani. Franciza din SUA este situată în Hallandale Beach, Miami, Florida și se bucură de succes de mai bine de 2 ani.