Portugalia şi România, cei mai mari producători de biciclete din Uniunea Europeană

Peste 9,7 milioane de biciclete au fost produse anul trecut în Uniunea Europeană, un declin al producţiei de 24% comparativ cu 2022 (12,7 milioane), potrivit datelor publicate de Oficiul european pentru Statistică (Eurostat).

România a produs 1,5 milioane de biciclete

Pe baza datelor care nu au caracter confidenţial, cei mai mari producători de biciclete în 2023 au fost Portugalia (1,8 milioane de unităţi), România (1,5 milioane), Italia (1,2 milioane) şi Polonia (0,8 milioane).

14 din cele 17 state membre UE care au raportat datele au înregistrat o scădere a producţiei de biciclete între 2022 şi 2023.

Cel mai semnificativ declin al numărului de biciclete a fost în Romania (minus un milion de unităţi), Italia (minus 0,7 milioane de unităţi) şi Portugalia (minus 0,4 milioane de unităţi), potrivit sursei citate de Agerpres.

Mai exact, România a avut în 2022 o producție de 2,5 milioane de unități, potrivit datelor publicate analizate de Risco.ro, fapt ce i-a asigurat primul loc în clasamentul producătorilor de biciclete din blocul comunitar.

TOPUL Orașele în care românii sunt mulțumiți de numărul de piste pentru biciclete

Aproape trei sferturi dintre bucureșteni și 65% dintre cei din alte orașe ale României ar folosi mai des bicicleta dacă ar exista mai multe piste pentru biciclete, conform unei analize a platformei Storia.

Principalele orașe din România în care locuitorii consideră că se deplasează mai ușor cu bicicletele datorită existenței multor piste sunt: Sibiu, Arad, Oradea, Miercurea Ciuc și Reșița. La polul opus se regăsește și Capitala, care ocupă locul 29 în topul orașelor în care deplasarea cu bicicleta este considerată facilă.

Orase si cartiere in care te deplasezi usor cu bicicleta

Storia calculează un index cu date preluate din Google Traffic, Google Places, Airly, Storia, cât și date preluate de la locuitorii din cartierele incluse pe platformă.

Unul dintre indicatorii subiectivi analizați este reprezentat de „Pistele pentru biciclete” și cumulează răspunsurile locuitorilor referitoare la cât de frecvente sunt pistele pentru biciclete în cartierele și orașele lor. Cu cât scorul este mai apropiat de 100, cu atât este mai ușoară deplasarea cu bicicleta în zona analizată.

Orașele și cartierele din România în care locuitorii se deplasează mai ușor cu bicicletele

Potrivit indexului T.R.A.I., orașul București se află spre finalul clasamentului și ocupă poziția 29 (scor 36,2) în ceea ce privește dezvoltarea infrastructurii pentru bicicliști. Cu cât scorul se apropie de 100, cu atât în orașul sau cartierul analizat deplasarea cu bicicletele este mai ușoară.

romanii si pistele de bibiclete

În topul celor mai bine dezvoltate orașe la capitolul pistelor pentru biciclete, conform percepției locuitorilor, regăsim orașele: Sibiu (scor 69,3), Arad (64,5), Oradea (61,6), Miercurea Ciuc (61,3) și Reșița (58,8). De asemenea, acestea sunt urmate de Bistrița (57,6), Timișoara (56,8), Alba Iulia (53,4), Galați (53,2) și Drobeta-Turnu Severin (52,7).

În rândul orașelor în care locuitorii consideră că pistele pentru biciclete sunt insuficiente se află: Pitești (scor 32), Constanța (29,9), Botoșani (29,6), Craiova (26,6), Călărași (26,4), Târgu Mureș (26,1), Ploiești (25), Târgu Jiu (20,1), Tulcea (16,3) și Brăila (15,5).