Pentru ce mari companii din industria globală de fashion este atractivă piața din România

Grupul german Peek & Cloppenburg, din care face parte și brandul ANSON’S, pregătește noi deschideri de magazine în România.
Pentru grupul german de modă Peek & Cloppenburg, ultimul trimestru din 2023 înseamnă și lansări de noi magazine multibrand pe plan local, ca parte a strategiei sale de dezvoltare pe termen mediu și lung. Compania tocmai a deschis (zilele trecute) un magazin în Craiova, urmând ca până la finalul acestei luni să deschidă unul și la Iași.
Astfel, anul 2023 se va închide cu zece magazine pe piața românească sub numele Peek & Cloppenburg. Reprezentanții grupului mizează pe publicul din România, inclusiv când vine vorba de moda masculină, segment pe care îl acoperă cu un alt brand – ANSON’S, printr-un magazin lansat acum doi ani la București.
„Piața românească este plină de potențial pentru întregul grup. Evaluăm și căutăm mereu noi oportunități de extindere pentru ANSON’S și Peek & Cloppenburg. În 2023 am avut deja o redeschidere (relansare, n.r.) Peek & Cloppenburg în Băneasa (București). Pentru anii următori sunt planificate alte câteva proiecte“, dă un prim indiciu Alina Șerban, regional sales manager la Peek & Cloppenburg, confirmând astfel că domeniul retailului offline de fashion din plan local revine pe creștere după scăderea din pandemie.
Planuri noi
Per ansamblu, retailul local de modă a fost evaluat în 2022 la 3,77 miliarde de euro, cu doar 3% mai mult față de anul anterior, potrivit studiului Fashion Consumer Trends.Live, realizat de compania de cercetare MKOR Consulting. Deși nu a fost o creștere mare, consultanți din piață spun că acest lucru a oferit o nouă perspectivă pentru companiile din domeniu.
În acest context se dezvoltă astăzi și grupul Peek & Cloppenburg, care a avut anul trecut o cifră de afaceri de 538.330.690 de lei (109 milioane de euro) în România, cu un plus de aproape 23% față de 2021, și un profit de 91.628.427 de lei (18,5 milioane de euro), în creștere cu 7,3% în raport cu 2021, potrivit celor mai recente informații financiare publicate.
Pentru companie, relansarea magazinului din mallul Băneasa Shopping City în primăvara acestui an a însemnat mai ales dezvoltarea unui nou concept, în care s-a pus accent pe investițiile în mobilier, în digitalizarea caselor de marcat, precum și în noi cabine de probă și în shopurile originale pentru brandurile Boss Black, Hugo și Joop!
Noul magazin ocupă astăzi o suprafață de 3.805 metri pătrați și este dispus pe două etaje, fiind axat pe branduri premium, recunoscute internațional. „Luând mereu în considerare nevoile și dorințele clienților, investim constant în dezvoltarea magazinelor. România este o piață importantă pentru noi și vom continua să investim aici, dezvoltând mai departe noi proiecte“, spune Alina Șerban.
Și publicul masculin
Grupul german are planuri și pentru celălalt brand din portofoliu pe care îl dezvoltă în piața românească – ANSON’S, dedicat exclusiv bărbaților. Primul și singurul magazin multibrand ANSON’S din România, cu o suprafață de aproximativ 1.500 de metri pătrați, a fost deschis în urmă cu doi ani, în mallul Sun Plaza Shopping Center din București, iar pe viitor nu este exclusă o extindere cu alte magazine, „în funcție de oportunități“.
ANSON’S înseamnă astăzi 20 de magazine în Germania și patru în Europa Centrală și de Est (în afară de cel din România, mai sunt unul deschis în Croația și două în Republica Cehă). „Magazinul din Sun Plaza a fost unul dintre primele deschise în afara Germaniei, România fiind o țară pionieră pentru noi. (…) Clienții români iubesc brandurile premium, precum Boss Black, Tommy Hilfiger, Joop!, Polo Ralph Lauren, Calvin Klein, Adidas, Karl Lagerfeld sau Armani Exchange“, detaliază Șerban.
Piața de retail de modă din România este definită mai ales de brandurile de masă, cu notorietate internațională, prezente la rândul lor în toate mallurile din România. Potrivit aceluiași studiu realizat de MKOR, anul trecut, H&M (Suedia) ocupa primul loc în topul numelor de îmbrăcăminte de la noi, fiind preferat de 7,6% dintre consumatorii de modă. Acesta era urmat de Decathlon (Franța) și C&A (Olanda), cu 6,7% și, respectiv, 6,6% cote de consum.
Afectat de criza sanitară
Grupul Peek & Cloppenburg, cu sediile in Düsseldorf și Viena, are 160 de magazine în Europa, fiind accesibil și prin intermediul a 5 magazine online. Astăzi, în cadrul grupului de companii (care mai deține ANSON’S și Magasin du Nord) sunt 16.000 de angajați în 16 țări. Potrivit presei germane, în primăvară, Peek & Cloppenburg a solicitat insolvența la tribunalul districtual din Düsseldorf, din cauza scăderilor semnificative ale vânzărilor din timpul pandemiei de COVID-19, fiind pusă o presiune puternică pe lichidități.
Însă, insolvența face referire la Peek & Cloppenburg KG (Dusseldorf), de care aparţin sediul companiei şi 67 de magazine. Mai mult, businessul își continuă actvitatea în toate magazinele (offline și online), iar operațiunile din Austria și din Europa de Est (inclusiv România) nu sunt afectate, conform informațiilor publicate.
Acest articol a apărut în numărul 173 al revistei NewMoney