Pentru Avis România, profilul clienților este reflectat de dinamica economiei naționale

De-a lungul celor 30 de ani de prezență pe piața de închirieri auto, operând sub actuala companie, Avis România a asistat la o continuă transformare în industrie. Cu alte cuvinte, compania a jucat un rol cheie în evoluția pieței de închiriere auto din România, fiind unul dintre primii care a intrat pe piața locală și a contribuit la formarea standardelor din industrie.

Avis și-a deschis primul birou în București, în incinta fostului Hotel Intercontinental, cunoscut acum sub numele de Grand Hotel, cu doar câteva mașini, unde funcționează și în prezent. Potrivit unui comunicat de presă, în ultimele trei decenii, profilul clientului Avis a reflectat dinamica economiei naționale. Inițial, serviciile de închiriere de mașini au fost utilizate în principal de angajații companiilor străine care au vizitat România pentru a realiza proiecte de dezvoltare. Cu toate acestea, compania a asistat de atunci la apariția unor noi segmente de clienți – și anume turiști străini și români din diaspora. Liberalizarea serviciilor bancare și accesibilitatea crescută a cardurilor, necesare pentru închirierea de mașini, au contribuit la această schimbare notabilă.

 Avis s-a concentrat pe trei sectoare: companiile locale, turiștii români care călătoresc în străinătate și străinii care vizitează destinațiile locale. Această strategie a fost esențială în extinderea pieței de închirieri auto din România. De asemenea, compania investește constant în modernizarea flotei sale, trecând de-a lungul timpului la motoare mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, schimbând în special mașinile cu o capacitate cilindrică de 4,5 litri cu cele cu o capacitate de 1 litru sau 1,5 litri pentru benzină. De asemenea, în prezent, majoritatea autoturismelor din flota sa sunt echipate cu transmisie automată.

Segmentul corporate și cererile pentru soluții de mobilitate business din acest domeniu continuă să fie principala sursă a veniturilor pentru Avis România. Deși companiile își mențin tendința spre precauție în ceea ce privește închirierea de mașini în scopuri de business, se observă o creștere notabilă a cererilor față de anii imediat următori pandemiei, conform celor mai recente date ale furnizorului global.

Datele arată că situația economică actuală a dus la o creștere a închirierii de mașini în rândul companiilor din România, în timp ce principalul factor care a influențat călătoriile internaționale este nevoia mediului de business românesc de a interacționa cu piețele globale. Printre clienții care solicită serviciile de business de la Avis se numără atât companii mari cu proiecte strategice în România și cât și firme mici, cu 1-2 angajați. Oferta de servicii a Avis România include programe personalizate și tarife competitive pentru a satisface nevoile de business diverse ale clienților săi locali.

La nivelul turismului internațional, România nu este încă o destinație populară printre selecțiile călătorilor străini în scopuri de agrement în comparație cu alte țări europene. Astfel, serviciile oferite sectorului corporate rămân predominante pentru Avis România.

Țări precum Italia, Spania, Germania și SUA au generat cel mai mare volum de cereri corporate pentru soluții de mobilitate către și dinspre România. De asemenea, au fost înregistrate și solicitări speciale pentru destinații exotice precum Guadalupe pentru proiecte pe termen lung și Africa de Sud, unde au existat închirieri ocazionale.