Strategie nouă: Penny Market vrea să crească vânzările cu un post de radio propriu în magazine

Retailerul german Rewe, care operează rețeaua de discount Penny Market, va deschide anul acesta 20-25 de noi magazine, după ce a ajuns recent la 200 de unități pe piața locală. Obiectivul este dublarea lanțului de magazine până în 2025, în contextul în care retailerul va investi anual circa 80 de milioane de euro în expansiune. Totodată, compania lansează și primul post de radio din România operat de o rețea de magazine.

Penny Market are în prezent vânzări medii de circa 3 milioane de euro anual per magazin, astfel că dublarea rețelei ar urma să ducă retailerul la o cifră de afaceri de 1,2-1,3 miliarde de euro, față de circa 600 de milioane de euro în 2015, anul pentru care există cele mai recent informații publice la Ministerul Finanțelor. ”Cifra aceasta trebuie privită însă din perspectiva datelor de azi. Având în vedere că puterea de cumpărare ar urma să crească până în 2025, s-ar putea ca dublarea rețelei de magazine să genereze vânzări chiar mai mari”, spune Daniel Gross, directorul general al Rewe România.

În prezent, există doar câțiva retaileri care au depășit pragul de afaceri de 1 miliard de euro, iar lider detașat este Kaufland, cu afaceri de 2,2 miliarde de euro în 2015. ”Miliardari în euro” din punct de vedere al afacerilor sunt și Carrefour, Lidl, Auchan și Metro, potrivit celor mai recente date.

Pe lângă expansiune, Rewe România va investi și în remodelarea a 50 de magazine Penny, după ce și anul trecut au fost remodelate 50 de unități.

Rewe va vinde anul acesta și două magazine XXL Megadiscount din Sibiu și Galați, după ce a decis să renunțe la acest brand anul trecut, preferând să ”parieze pe calul cel mai puternic”, adică Penny Market, după cum spune Daniel Gross. El adaugă că în cursa pentru achiziția celor două magazine se află în acest moment doar rețele străine de retail, deși inițial au existat și antreprenori români interesați să le cumpere. În total, Rewe avea pe piață opt magazine XXL MegaDiscount, iar șase vor fi rebranduite în Penny, proces care se va încheia anul acesta.

Gross mai estimează că în prezent Penny Market are o cotă de piață de circa 5% din piața locală de retail modern, evaluată la aproape 10 miliarde de euro anual. Obiectivul este însă atingerea unei cote de 10%.

Magazinele Penny au în prezent circa 3.000 de angajați, iar până la finalul anului oficialii companiei spun că vor depăși pragul de 4.000 de salariați.

Compania a lansat și primul post de radio live operat de o rețea de magazine în România, Penny FM, care va emite exclusiv în magazinele Penny Market, atât pentru angajați cât și pentru clienți. În Germania, lansarea unui astfel de post a condus la creșterea coșului de cumpărături cu 20% din punct de vedere valoric. ”Vrem să devenim mai sexy pentru clienți. Vrem să fim discounterul care este comparat cu un Hard Rock Cafe”, spune Oliver Eifler, unul dintre managerii Rewe România.

Tot în acest sens, compania a anunțat că își va concentra strategia pe trei piloni: modul în care arată magazinele, sortimentaţia, în sensul creşterii ponderii produselor româneşti la raft, respectiv angajaţii. Circa 60% din produsele care se află pe rafturile magazinelor locale Penny Market provin de la furnizori autohtoni.

 


FOTO: Penny Market

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *