Pe o piață extrem de dinamică a plăților cu cardul bancar, EuroPayment Services se pregătește să atingă pragul de cinci mi­lioane de euro

Pe o piață extrem de dinamică a plăților cu cardul bancar, EuroPayment Services se pregătește să atingă pragul de cinci mi­lioane de euro și își face planuri pentru extinderea internațională.

Odată cu evoluția comerțului electronic, a crescut și numărul celor care aleg să plă­tească online folosind un card bancar; implicit, s-au dezvoltat tot felul de aplicații și servicii conexe acestui proces. Dacă ar fi să ne uităm doar la eMAG – cel mai mare re­tailer din e-commerce de la noi –, de exem­plu, mai bine de 56% din totalul plăților efectuate anul trecut la nivel național de către clienții săi au fost realizate online prin intermediul unui card.

„La creșterea industriei plăților cu cardul bancar contribuie în mod special dezvoltarea accelerată a pieței de e-commerce în România“, confirmă trendul și Ștefan Su­ceveanu, cofondator al companiei Euro­Payment Services, care deține soluția de plăți EuPlatesc.ro. Drept urmare, acesta a anunțat că vizează foarte multe implemen­tări ale noilor tehnologii din portofoliul său, iar pe termen mediu și pe termen lung se uită către o expansiune în țările din regiune.

Investiții continue

„Lucrăm cu apro­xi­mativ 20.000 de comercianți din toate domeniile de activitate, mai puțin dropshipping, vânzare/schimb criptomonede și orice activitate conexă, dating/matrimoniale, comerț cu produse ce conțin mela­to­nină, cânepă, canabis, hGH, kava, orice alte substanțe interzise de reglementările în vigoare. Avem o echipă de 22 de specia­liști pe diverse segmente, de la dezvoltare software la operațional și marketing și vân­zări“, dă un prim indiciu Ștefan Suce­veanu despre nivelul la care se găsește astăzi pro­cesatorul de plăți EuPlatesc.ro.

În ultimii trei ani, compania a investit peste două milioane de euro, mai ales în re­surse umane, securitate și optimizări ale fluxurilor de procesare actuale. „Totodată, suntem întotdeauna dornici să investim în inovare, ultimele proiecte de impact aduse în platforma noastră fiind implementarea soluțiilor ApplePay/GooglePay, tokenizare Visa și MasterCard. Aceste facilități foarte complexe duc plățile online la un nivel de si­­gu­ranță și de ușurință neatins până acum“, detaliază Suceveanu.

Compania se concentrează în momentul de față pe dezvoltarea de noi tehnologii și extinderea prin creșterea portofoliului de clienți, mizând până la finalul anului în curs pe aproximativ 150 de implementări ale celor mai noi servicii ale sale, Instant Refunds și Fast Funds.

Prognoze de creștere

Lansată anul trecut, Instant Refunds este o soluție care per­mite restituirea banilor în câteva se­cunde, în urma returnării unei tranzacții cu cardul bancar în magazine online. Până în prezent au fost returnate total sau par­țial aproximativ 25.000 de tranzacții online prin acest sistem, metoda fiind folosită în special pentru comenzi din categoriile fa­shion, electronice și casă și grădină.

Destinat instituțiilor financiare nebancare (IFN), Fast Funds este un serviciu prin care românii pot accesa credite de până la 2.500 de euro printr-o singură tranzacție și de până la 10.000 de euro total într-o lună, în mai puțin de 60 de secunde, direct în contul lor asociat cardului bancar. Până acum, prin acest sistem – lansat la începutul acestui an – au fost acordate 79.940 de credite, cu o valoare totală de 105 milioane de lei.

În total, cele două servicii au fost implementate în peste 80 de magazine online și site-uri ale instituțiilor financiare nebancare, iar până la finalul anului numărul de implementări va crește cu peste 90%, po­trivit datelor companiei.

„Dorința de automatizare a proceselor în orice domeniu de activitate este foarte ridicată, fapt pentru care am creat soluții avansate pentru două piețe în creștere în România, cea de e-commerce și cea a IFN-u­rilor. Acestea sunt unele dintre cele mai orientate segmente de business către teh­nologii moderne, care doresc să simplifice activitatea clienților lor“, punctează Suceveanu.

Prin implementarea acestor două tipuri de tehnologii pe piața din România, cifra de afaceri a EuPlatesc.ro este estimată să crească cu 40% în 2023, până la 25 de mili­oane de lei (aproximativ cinci milioane de euro).

Factorul extern

Odată cu dezvol­ta­rea de noi tehnologii în plan local și cu atra­gerea unui număr mai mare de parteneri și clienți, următorul pas pentru companie este extinderea regională, programată începând cu anul 2025. Țările vizate sunt Mol­dova, Serbia, Ungaria și Polonia.

„În 2023 suntem concentrați pe diversificarea de soluții și servicii care vor fi mai întâi furnizate pieței locale, dar care vor constitui un portofoliu important de servicii la nivel local și regional. În acest context avem în vedere un buget pe termen me­diu – două milioane de euro în urmă­torii trei ani –, care va fi suficient de mare pen­tru atingerea obiectivelor propuse. Așadar, avem în vedere și extinderea internațională, însă nu în acest an“, deta­liază Ștefan Suceveanu.

Ideea de a porni businessul EuroPayment Services a venit în 2005, însă înfiin­ța­rea efectivă a companiei a avut loc în 2006. „Decizia a fost naturală, deoarece am fost primii din România care au implementat plata online într-un proiect-pilot cu una dintre băncile românești“, își amintește antreprenorul. Acum, la o distanță de 17 ani, pri­­vind în ansamblu, în afară de inovare și extindere, pe partea de tehnologie, proce­sarea plăților (care implică printre altele ges­tionarea tranzacțiilor, verificarea auten­ti­ci­tății și autorizarea plăților), serviciile de gateway de plată online (ce permit co­mer­cian­ților să accepte plăți cu cardul pe internet), plățile mobile și digitale și securitatea plă­ților rămân prioritare pentru companie. La fel cum stabilirea de parte­neriate cu, instituții financiare sau alți jucători-cheie din industrie poate contribui la extinderea rețelei de procesare a plăților.

Acest articol a apărut în numărul 169 al revistei NewMoney