Patru din zece produse sunt mai scumpe în magazinele clasice decât în cele online
Produsele vândute în magazinele clasice sunt, în proporție de 38%, mai scumpe (cu 51 de lei, în medie) comparativ cu produsele similare comercializate online de același retailer, arată un studiu realizat de Retail Data Monitoring, potrivit Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO).
Procentual, diferența de preț este de 6%. De exemplu, dacă achiziționează un televizor dintr-un magazin clasic, cumpărătorii plătesc, în medie, cu 212 lei mai mult decât dacă ar cumpăra online, de la același retailer.
Tot cu 6% sunt mai scumpe și aspiratoarele, respectiv, cu 35 de lei, în timp ce costul unui fier de călcat poate fi cu până la 12% mai mare într-un magazin fizic față de unul online. În cazul electrocasnicele mici, cumpărătorii pierd, în medie 13 lei, echivalentul a 4% din costul produsului, dacă este cumpărat direct din magazinul fizic al aceluiași retailer.
„Diferența de preț între offline și online se datorează costurilor mai mari asociate operării unui magazin fizic, respectiv, chirie, întreținere, depozit, costuri mai mari de personal. (…) În afară de faptul că pentru 88% din produsele analizate prețul practicat online este mai mic sau egal cu cel din offline, clientul are și avantajul unei metode rapide și comode de a face cumpărături, evitând aglomerația din magazine, o disponibilitate mai mare a produsului și posibilitatea de a compara prețurile din mai multe magazine”, a declarat Florinel Chiș, directorul executiv al ARMO.
Categoria cu cel mai mare procent de produse cu preț mai ridicat în offline decât online este cea a fiarelor de călcat. Studiul mai arată că 50% dintre produse au același preț atât pe canalul online, cât și offline.
Categorie produs | Preț mai mare în offline |
Fiare de călcat | 57% |
Monitoare | 45% |
Electrocasnice mici | 38% |
Mașini de spălat rufe | 36% |
Frigidere | 36% |
Televizoare | 34% |
Aspiratoare | 34% |
Telefoane mobile | 27% |
Laptopuri | 20% |
Cercetarea a fost efectuată în mediul urban, pe un eșantion de 1.733 de produse din categoriile: electrocasnice mici și mari, electronice, IT și telefoane, disponibile în lanțurile de retail cu prezență online și offline. În cadrul studiului au fost comparate prețurile practicate de retailer, în același interval de timp, în magazinele online și offline.