Newsletterele personalizate generează magazinelor online o creștere a vânzărilor cu peste 12% încă din prima lună
Odată cu lansarea noii platforme în luna septembrie, compania autohtonă Retargeting Biz, ce operează pe 4 piețe europene (România, Ungaria, Grecia și Bulgaria) a introdus o funcționalitate inovativă – newslettere personalizate, în funcție de comportamentul și preferințele fiecărui abonat în parte. Platforma de marketing automatizat Retargeting Biz revoluționează sectorul de e-mail marketing, generând magazinelor online o creștere a vânzărilor cu peste 12% încă din prima lună.
La nivel mondial, 61% din afacerile care oferă recomandări de produse personalizate obțin profituri mai mari, 58% își cresc traficul de pe site, în timp ce 55% observă îmbunătățiri în privința loialității clienților. De asemenea, 86% dintre cumpărători susțin că personalizarea le influențează deciziile de cumpărare, 45% din aceștia preferând să cumpere de pe un site care dispune de o astfel de tehnologie.
“Personalizarea se referă la crearea de conținut, oferte sau recomandări de produse individualizate fiecărui utilizator în parte, în funcție de profilul său, comportament și preferințe. Cu alte cuvinte, în cazul newsletterelor personalizate, fiecare abonat va primi o variantă diferită a aceluiași e-mail, conform preferințelor si comportamentului său online și a comenzilor plasate anterior de el sau de profiluri similare lui”, relatează Alina Mitrică, CCO Retargeting Biz. “Folosind o astfel de tehnologie, magazinele online pot oferi experiențe de cumpărături unice pentru fiecare client în timp real, ceea ce duce la rezultate net superioare în ceea ce privește rata de click, rata de conversie și rata de retenție. În plus, oferă conținut relevant vizitatorilor magazinelor online, oferindu-le o experiență de cumparaturi online ușoară și placută”, continuă Alina.
La doar câteva săptămâni de la lansarea oficială, 17.52% din utilizatorii platformei Retargeting trimiseseră deja newslettere personalizate, 20% dintre aceștia fiind magazine online mari și foarte mari. Pentru segmentul fashion, unde întâlnim de obicei baze de date de peste 200,000 de abonați, rata de click a atins chiar și 5.75%. Magazinele online specializate în comercializarea jocurilor sau a electronicelor și produselor IT se bucură de rate de deschidere de până la 29.71%, și rate de click de până la 4.69%, pe când cele mai surprinzătoare rezultate au venit din nișa de casă și grădină, unde rata de click se poate ridica până la 11.95%, precum și din sectorul de birotică și papetărie unde unul din clienți a înregistrat rate de deschidere de 33%, respectiv rate de conversie de peste 6%.
“Piața de e-mail marketing a depășit la nivel global 1.13 miliarde de dolari în 2020, iar această valoare este așteptată să se dubleze până în 2027. Cu toate acestea, din punct de vedere tehnologic, soluțiile disponibile pe piață fie nu reflectau această dezvoltare rapidă, permițând doar automatizări de bază, fie necesitau cunoștințe și procedee tehnice complexe, ce nu sunt la îndemâna tuturor”, relatează Rareș Bănescu, CEO Retargeting Biz. “Scopul nostru a fost să creăm ceva unic, eficient și ușor de folosit”, continuă Rareș.
Newsletterele personalizate sunt disponibile pentru numai 40 euro/100.000 de e-mailuri trimise, iar criteriile-cheie pe care echipa Retargeting Biz le-a avut în vedere de-a lungul dezvoltării acestora sunt următoarele:
- Capacități de segmentare – de la segmentarea automată a abonaților până la targetare unu-la-unu, magazinele online trebuie să fie capabile să își înțeleagă segmentele nișă și modalitatea de a le aborda. Cu cât comportamentul individual al fiecărui abonat este mai bine izolat, cu atât mai multe conversii vor genera newsletterele trimise.
- Personalizarea layout-urilor – chiar dacă există deja o echipă dedicată, crearea constantă de newslettere atractive implică resurse de design și timp, așadar s-a dorit o soluție care simplifică procesul pe cât mai mult posibil, prin introducerea unui editor creativ și a șabloanelor predefinite, care reduc procesul la doar câteva click-uri.
- Posibilități de automatizare – orice magazin online are nevoie de flexibilitate în stabilirea si implementarea campaniilor. Testarea de tip A/B, timpii de trimitere și recomandările dinamice de produse se bazează pe algoritmi capabili să optimizeze automat campaniile la scară largă. În același timp, platforma permite și intervenția manuală pentru personalizarea conținutului cu creativele și elementele de brand specifice fiecărui business in parte.
Iată cum pot fi realizate campaniile de newsletter personalizat prin intermediul platformei Retargeting Biz:
- Alegerea segmentului
Primul pas în crearea newsletterelor este alegerea destinatarilor mesajelor. Se poate alege dintr-o gamă largă de segmente predefinite, precum cumpărători, non-cumpărători, activi, etc. Dar, de asemenea, este posibilă definirea segmentelor proprii, în funcție de strategia de business.
- Subiectul
Subiectul newsletterului poate asigura sau periclita succesul unei campanii. Funcționalitatea de conținut autogenerat asigură accesul instant la sugestii atractive pentru fiecare industrie în parte, care pot fi modificate după bunul plac. Nu în ultimul rând, sfaturile practice și informațiile legate de performanță disponibile în această secțiune accelerează luarea deciziilor.
- Conținutul
Dacă nu se dorește crearea newsletterului de la zero, se poate alege unul dintre șabloanele predefinite disponibile pe platformă. Modificarea acestuia se face prin modalitatea drag and drop, pozitionand blocurile de conținut (text, imagini, videoclipuri, link-uri, bannere, etc.) la locul dorit.
- Timpul pentru widget-uri
Retargeting Biz a reușit să reducă tehnologia de personalizare la nimic mai mult decât alegerea si pozitionarea segmentelor de conținut dinamic in cadrul emailului.
Produsele afișate pot fi alese în funcție de widget-ul de recomandare folosit dintre cele 8 disponibile (Recomandate pentru tine, Cumpărate frecvent împreună, S-ar putea să-ți placă și, Vizionate recent, Cele mai vândute, Live Feed, Cele mai populare și Produse noi). De asemenea, se poate genera propria selecție de produse, prezentată într-un mod asemănător grilei Instagram.
- Elemente dinamice
Pentru un impact mai mare asupra abonaților, se poate adăuga conținut captivant, precum bannere, numărătoare inversă, reduceri, GIF-uri, stickere, etc.
- Trimitere inteligentă
Timpii de trimitere ai campaniilor pot fi programați manual sau Inteligența Artificială poate determina timpii optimi, atunci când abonații au cele mai mari șanse să convertească. Funcționalitatea de testare de tip A/B este și ea disponibilă, iar în cazul în care newsletterele nu sunt deschise în primele 24 de ore, există posibilitatea ca acestea să fie retrimise automat, cu un titlu diferit, autogenerat.