Microsoft cumpără producătorul de jocuri Activision Blizzard pentru 70 de miliarde de dolari
Grupul american Microsoft anunţă marţi că a achiziţionat producătorul de jocuri Activision-Blizzard, care se află în spatele unora dintre cele mai puternice francize din acest sector – precum Call of Duty, World of Warcraft, Overwatch, Diablo, Starcraft sau Candy Crush cu 68,7 de miliarde de dolari, cea mai mare achiziție din istoria sa.
În urma acestui anunţ, acţiunile Activision au crescut cu 37%, iar tranzacţiile pe bursă au fost suspendate.
Prin această achiziţie, Microsoft devine al treilea actor mondial al jocurilor video ca cifră de afaceri, după Tencent şi Sony, anunţă grupul într-un comunicat de presă.
Grupul american a achiziţionat deja, anul trecut, producătorul Bethesda al jocurilor Fallout, Doom, Wolfenstein, Skyrim, însă cu mai puţin de 7,5 miliarde de dolari.
Microsoft şi-a multiplicat, de asemenea, achiziţionarea unor studiouri de o anvergură mai mică, în ultimii ani, cu scopul de a-şi lărgi catalogul de exclusivităţi pentru platforma Xbox.
Producţiile Activision-Blizzard urmează să fie introduse în Game Pass, servciul Microsoft care permite să se joace o serie de jocuri în baza unui abonament în valoare de cel puţin 9,99 de euro pe lună.
Nu se ştie dacă viitoarele jocuri ale Activision urmează să apară exclusiv pe console Xbox Series. Acest scenariu ar reprezenta o lovitură dură pentru Sony, producătorul consolelor PlayStation.
Licenţa Call of Duty este în mod tradiţional una dintre cele mai mari vânzări anuale a consolelor PlayStation.
Conducerea Activision-Blizzard, zguduită de o serie de scandaluri în ultimele luni, rămâne în funcţie.