Marius Avram, Autograf: 850 de lei va fi bugetul mediu alocat de părinți pentru rechizitele copiilor în 2023

A început așa numita perioada “back to school” în care familiile încep să se preocupe de achiziționarea rechizitelor pentru noul an școlar. Ca și anul trecut, căutările se împart între mediul online, cât și în cel offline, remarcă Marius Avram, CEO și proprietarul magazinelor Autograf aflate în portofoliul companiei Vector Internațional.

Previzionăm că în 2023 cererea va crește cu cel puțin 20%, comparativ cu 2022 pe acest segment de produse. Analizând vânzările de până acum, dar având și experiența anilor trecuți, considerăm că părinții vor aloca în medie un buget de peste 850 lei pentru achiziționarea rechizitelor școlare. Categoric, bugetul variază direct proporțional cu numărul de copii din fiecare familie, categoria de vârstă a școlarului, dar și orașul din care acesta provine“, detaliază Marius Avram.

Produsul vedetă rămâne ghiozdanul, urmat de penar și de alte produse secundare (caiete, creioane, stilouri, carioci etc). Se observă o tendință de creștere a preferințelor consumatorilor pentru produse de brand precum Lego, Gorjuss, Nikidom, în timp ce familiile cu copii mai mari aleg produse cu design specific vârstei – gama Caterpillar, de exemplu.

Interesant este faptul că, influențați de ceea ce văd pe rețelele sociale, părinții din orașele mari tind să facă cumpărăturile online și să caute produse recunoscute și validate ca fiind cele mai bune din piață.

Provocarea cea mai mare a părinților este de obicei să găsească echilibrul între cel mai bun preț și dorințele copilului. Majoritatea retailerilor au produse pentru taote buzunarele, la fel este și cazul magazinelor specializate Autograf. Mai mult, cei care cumpără peste un anumit prag valoric, primesc cadou un voucher consistent, după cum asigură reprezentanții companiei.

Deși contextul economic actual marcat de inflație puternică împinge către reducerea tuturor cheltuielilor, totuși familiile cu copii tind să sacrifice alte zone ale bugetului pentru a se asigura că odraslele vor fi pregătite pentru școală.

Se observă chiar o creștere a bugetului pentru produse de școală, raportat la aceeași perioadă a anului trecut. Astfel un penar cu 23 de piese, în 2022 era aproape 63 de lei în 2023 este 72 de lei, un ghiozdan neechipat, în 2022 era aproape 319 lei, în 2023 ajunge la aproape 350 de lei. Iar un caiet A4, în 2022 era 12 lei iar acum este aproape 15 lei”, a mai spus Avram.

Compania Vector Internațional deține în portofoliu magazinele Autograf lansate în piață în 2012 și magazinul exclusiv online gutuie.ro. Pe lângă site-ul autograf.ro, magazinele activează în două dintre cele mai importante centre comerciale din București și Iași.

Fondată în 1997, compania Vector Internațional este specializată în importul, distribuţia şi comercializarea produselor atât pentru birou cât și pentru acasă: birotică, papetărie, curățenie, igienă, protocol, promoționale, signalistică. Grupul Vector Internațional are în acest moment 75 de angajați și o cifră de afaceri de 8,8 milioane de euro în 2022.