L’Oréal România anunță noi măsuri pentru îmbunătățirea calității aerului și sprijinirea comunităților
L’Oréal România adoptă o serie de măsuri pentru a contribui la reducerea poluării, îmbunătățirea calității aerului în România și sprijinirea comunităților, ca parte din planul global de sustenabilitate al companiei, „L’Oréal for the Future”.
Plecând de la strategia globală a grupului, bazată pe trei piloni principali (transformarea activității companiei, implicarea întregului ecosistem de afaceri și contribuția la rezolvarea celor mai urgente nevoi ale planetei și societății), planul local are la bază trei direcții strategice: aer de calitate, un mediu mai curat, comunități informate și sprijinite. Direcțiile de acțiune locale țin cont de nevoile și prioritățile pentru România identificate în urma unui studiu de percepție inițiat de L’Oréal România și pornesc de la nevoia companiei de a intensifica procesul de transformare internă și de a se asigura că activitățile acesteia sunt compatibile cu o planetă cu resurse limitate. L’Oréal România marchează astfel o nouă etapă importantă în abordarea provocărilor cu care se confruntă planeta.
„Toate eforturile noastre comune au un obiectiv major: să ne desfășurăm activitatea în limitele planetare. Prin acest plan de acțiune stabilit în România am conturat o serie de măsuri concrete, după ce am analizat cu atenție nevoile locale și am selectat trei direcții strategice pentru L’Oréal România – aer de calitate, mediu mai curat, comunități informate și sprijinite – care se vor afla la baza tuturor acțiunilor noastre din următorii zece ani” , a declarat Vanya Panayotova, General Manager L’Oréal România.
Pentru a-și reduce emisiile de dioxid de carbon, compania se angajează ca, până în anul 2024, să-și modifice flota auto astfel încât aceasta să fie formată în proporție de 100% din modele auto hibrid și hibrid ușor.
Compania își regândește, de altfel, modelul de distribuție a produselor astfel încât să fie reduse emisiile de CO2 generate de transportul acestora. Impactul asupra mediului al transportului produselor la consumatorul final este una dintre principalele preocupări ale companiei în cadrul programului „L’Oreal for the Future”. Soluția pentru emisii reduse poate fi identificată doar împreună cu partenerii care asigură logistica și transportul produselor la destinatarul final.
Totodată, până în anul 2030 toate spațiile în care L’Oréal își desfășoară activitatea vor fi neutre din punctul de vedere al emisiilor de carbon, prin îmbunătățirea eficienței energetice și utilizarea energiei regenerabile în proporție de 100%. În același timp, pentru a contribui la îmbunătățirea calității aerului, compania va contribui la plantarea de copaci prin donații către asociații de mediu specifice și acțiuni de voluntariat. În ultimii doi ani, compania și-a donat în acest scop bugetul destinat cadourilor de final de an pentru parteneri și angajați, oferindu-le acestora posibilitatea de a respira un aer mai curat.
Totodată, pentru reducerea poluării și creșterea potențialului de reciclare a produselor de beauty și conexe, până în 2023, L’Oréal România va face tranziția către ambalaje din plastic 100% reciclat sau generat prin metode sustenabile; va reduce producția de materiale publicitare și va utiliza materiale reciclabile în proporție de 100% pentru comunicarea cu consumatorii.
De asemenea, toate materialele destinate punctelor de vânzare a produselor sale vor respecta principiile eco-design care se bazează pe principiile economiei circulare, ceea ce înseamnă că vor fi realizate în proporție de 100% din materiale reciclabile, vor putea fi reciclate sau reutilizate, iar transportul lor va avea un impact redus asupra mediului. În prezent, mobilierul nepermanent al companiei respectă aceste principii. Până în 2025 și mobilierul permanent din magazinele proprii va face transferul către un design sustenabil. Primii pași în această direcție au fost deja făcuți, iar magazinul Kiehl’s din Brașov este primul magazin al companiei ce urmează să primească certificarea LEED.
Mai mult, compania va sorta, trata și recicla deșeurile în toate locațiile sale (sediul central și magazine proprii) și va asigura accesul consumatorilor români la informații despre sustenabilitate și reciclare în cadrul programului Garnier Green Beauty.
Dincolo de eforturile proprii, compania este conștientă că un rol important în menținerea unui mediu mai curat îl are informarea și sprijinirea consumatorilor pentru a acționa. Astfel, L’Oréal România lansează prima platformă care îi învață pe consumatori cum să sorteze corect ambalajele produselor cosmetice și care sunt etapele reciclării. Platforma oferă informații despre tipurile de produse care pot fi sau nu reciclate, despre cum trebuie pregătite ambalajele înainte de aruncare, despre tipul containerelor în care trebuie aruncate s.a.m.d. Totul pentru protejarea planetei, dar și pentru bunăstarea consumatorilor și a generațiilor viitoare.
Compania a luat măsuri pentru protejarea, sprijinirea și creșterea gradului de conștientizare a comunităților din jurul L’Oréal, prin campanii și programe inițiate de brand-urile din portofoliul companiei.
Inițiativele prin care brand-urile din portofoliul companiei se implică în comunitate pornesc de la acțiuni de educare privind hărțuirea stradală – cum este campania de conștientizare și educare ”Stand Up Against Street Harassmnt” dezvoltată de L’Oréal Paris sau la inițiative care vin în sprijinul adolescenților.
De asemenea, Fundația L’Oréal a lansat un fond caritabil pentru asociațiile care sprijină femeile în situații vulnerabile –„L’Oréal Fund for Women”, prin care organizațiile non-guvernamentale (inclusiv din România) pot accesa fonduri pentru inițiativele pe care le desfășoară în acest scop.