Lipsa șoferilor și creșterea costurilor la energie dă bătăi de cap transportatorilor din toată Europa

E limpede că piața de logistică și transport a fost unul dintre cele mai afectate domenii atât în perioada Covid, cât și după izbuncnirea războiului din Ucraina. Bogdan Popescu, fondatorul ERK Solutions, un business integrat de transport, consultanță și publicitate, atinge câteva dintre punctele nevralgice ale industriei.

NewMoney: Care au fost principalele dificultăți cu care v-ați confruntat la ERK Solutions în actualul context economic?

Bogdan Popescu: Concret, carențele acute cu care se confruntă industria de transport sunt lipsa șoferilor și, la fel de important, creșterea costurilor la combustibil și energie. Acestea nu sunt doar probleme locale, cu ele confruntându-se toți jucătorii din Europa.

NM: Când ați înființat compania și ce venituri estimați pentru anul in curs?

BP: Suntem prezenți în piață din 2014 printr-o agenție de publicitate full service și consultanță (inclusiv pentru companiile de logistică și transport). În 2021 am decis să investim într-o flotă de camioane, cu participație investițională proprie. Pentru 2023, vizăm o cifră de afaceri pentru ambele divizii undeva la 700.000 -750.000 de euro.

NM: Descrieți un pic mai detaliat modelul dumnevaostră de business.

BP: Vorbim despre trei direcții de business distincte în cadrul aceleiași companii. 1) Soluțiile de transport intern și internațional, 2) Serviciile de consultanță pentru transportatorii de clasă mică și medie pe care îi ajutăm să își calculeze corect și competitiv costurile de transport, 3) Divizia de publicitate, prin intemediul căreia oferim, printre altele, servicii de creație, identitate vizuală, branding, reclame TV, radio sau design.

NM: Ce alte businessuri ați mai dezvoltat de-a lungul timpului?

BP: În 2012, am dat naștere primului business, deschizând o companie care vindea bunuri de larg consum, companie care ne-a arătat și învățat tainele antreprenoriatului aplicat.

NM: Cum vedeți evoluția pieței de logistică în următorii 2-3 ani?

BP: Logistica este o industrie dinamică, iar digitalizarea este cea care dă deja ora exactă. Și nu doar în acest domeniu. Orice an în plus aduce upgrade-uri, viziuni și aboradări noi prin care să creștem eficiența. Legat de aplicarea acestor viziuni, îmbrățișăm inclusiv modalități neconvenționale.

NM: Luați în calcul și scenariul pesimist al unei recesiuni globale care ar crește și mai mult presiunea pe transport și logistică?

BP: Tulburările geopolitice actuale și Covid 19 sunt factorii care continuă să ne alimenteze pesimismul. Transportul și logistica (și nu numai) au nevoie de niște indici predictibili pe baza cărora să putem face „următorul pas”.

Vorbim aici despre curbele de randament date de comportamentul pieței sau despre fluxul de producție al companiilor. Monitorizăm atent aceste aspecte esențiale pentru noi, încât să ne putem regândi și adapta la timp strategia de business, în cazul apariției unui impas economic global.