În planurile de dezvoltare pentru Bodyshape Transformation, antreprenoarea Irina Alionte a pus pe listă și deschiderea mai multor centre

Deschiderea mai multor centre Body­shape Transformation și dezvoltarea segmentului de „fitness travel“ sunt două com­­ponente importante pentru antreprenoarea Irina Alionte. Dar nu și singurele.

Programele de antrenament și nutriție, care reprezintă astăzi pilonii de bază în businessul Irinei Alionte, vor fi regăsite pe termen mediu și pe termen lung în mai multe centre Bodyshape Transformation, ca parte dintr-un plan complex de dezvol­tare. Antreprenoarea aduce astăzi în prim-plan și o altă linie de business, aceea de „fitness travel“ – un trend tot mai accesat de companiile care au afaceri în domeniul sportului –, până acum numărând peste 600 de înscrieri în retreaturi interne și inter­naționale.

„Concurența pe segmentul de fitness și nutriție este din ce în ce mai acerbă, ceea ce nu este neapărat un lucru rău, pentru că dacă supraviețuiești într-o piață atât de aglo­merată, înseamnă că există cerere“, spune fondatoarea Body­shape Transformation Centre despre o industrie evaluată în plan local la circa 300 de milioane de euro.

Până una-alta, se pre­gătește să deschidă un nou Bodyshape în București, într-o zonă centrală, fiind atentă în același timp la opor­tunitățile aduse de piață.

Revitalizare

„Bodyshape este un business de proximitate, care se dezvoltă în zo­nele în care oamenii locuiesc sau lu­crează. Aceștia sunt din ce în ce mai con­știenți de nevoia de a face sport, de a avea un stil de viață sănătos. Avem cereri de a deschide noi centre chiar și din alte orașe ale României: Sibiu, Brașov, Iași, Timișoara, Cluj-Napoca“, detaliază antreprenoarea.

Intenția de a se extinde a existat și îna­inte de perioada COVID-19, dar contextul a făcut ca toate afacerile să își înfrâneze pla­nurile. „Principala provocare din ultimii ani a fost, în mod clar, pandemia, care ne-a afec­tat pe toți. Sălile de fitness au avut de suferit serios în urma restricțiilor. Am fost nevoiți să venim rapid cu o soluție de su­praviețuire, fiind forțați de noul context so­cial să transferăm toată activitatea din sală în mediul online“, își amintește ea, lucru care s-a întâmplat în doar 48 de ore.

„Așa a luat naștere «sediul online», cum ne place nouă să îl numim. A fost, practic, lan­sa­rea noastră națională, pentru că din acel moment am devenit accesibili la nivelul întregii țări, o componentă de antrenamente online pe care o avem și acum.“

Bodyshape funcționează în momentul de față într-un centru de 400 de metri pă­trați din nordul Bucureștiului (deschis în 2015), care promovează programe de tran­s­formare orientate spre rezultate, cum ar fi „6 Week Challenge“, prin care poți slăbi șase kilograme în șase săptămâni. Mai mult, programul de nutriție personalizată, stabilit de nutriționistul Bodyshape, este conceput într-o primă fază pentru 30 de zile, cu un plan alimentar bine detaliat.

„Dincolo de programele de antrenament și nutriție, avem și linia de business, for­mată din suplimente și smoothie-uri proteice, care reprezintă chiar 20% din înca­sări“, continuă Irina Alionte.

Anul acesta, businessul Bodyshape Transformation este estimat la aproape o jumătate de milion de euro, în creștere de la circa 300.000 de euro în 2022. În această valoare, antreprenoarea a luat în calcul și noul spațiu din zona Unirii (București), de 250 de metri pătrați, pe care urmează să-l deschidă printr-o investiție de circa 160.000 de euro.

Strategic, în următorii ani, Irina Alionte și-a propus să aibă mai multe astfel de des­chideri, însă numărul lor va depinde de evo­luția situației economice la nivel gene­ral, care dictează și veniturile clienților săi. Prețul abonamentelor Bodyshape variază în funcție de durată: 985 de lei pentru o lună, cu trei intrări pe săptămână, sau se poate opta pentru un abonament de un an, care se plătește în tranșe, iar în acest caz, costul lunar scade până la 605 lei. Pentru programul „6 Week Challenge“, prețul este de 1.645 de lei.

Direcții noi

În vara lui 2019, Bodyshape Transformation a devenit partenerul unuia dintre cei mai mari angajatori din România – Grupul Renault –, pentru a gestiona activitatea dintr-o sală de fitness cu circuit închis pentru 3.000 de angajați, parteneriat ce a reprezentat pentru Irina Alionte pri­mul pas către o nouă linie de business.

„Astăzi e greu de spus câte parteneriate de tipul celui făcut cu Renault am putea deschide în următorii ani, având în vedere că nu toți angajații sunt la birou 100%, ca îna­inte de pandemie. Mulți au optat pentru sis­temul de lucru hibrid. Mă concentrez pe realizarea de proiecte independente și ră­mân deschisă potențialelor discuții cu com­panii care își doresc un parteneriat în această direcție“, detaliază antreprenoa­rea.

De businessul său se leagă și segmentul de „fitness travel“, început într-o primă fază cu retreaturi de sport și nutriție organizate pe plan local, în urmă cu cinci ani, lansate apoi și la nivel internațional, din 2021. „În luna martie a anului curent ne-am întors cu un grup din Kenya, Africa, unde ne-am an­trenat cu 27 de participanți pe ma­lul Oceanului Indian. Costul integral al pache­tului, cu tot cu transport, a fost de 2.500 de euro de persoană, pentru șapte nopți. Alegem destinații foarte interesante, exotice, cu cazare în hoteluri de patru sau cinci stele“, adaugă ea.

Irina Alionte și-a testat calitățile antreprenoriale încă din adolescență, în aface­rea Shakespeare School, un centru cultural unde copiii pot învăța cu ușurință limba engleză, înființat de mama sa, Adriana Alionte. La vremea aceea, ea se implica activ în promovarea Shakespeare School, activitate completată cu altele care aveau legătură cu învățarea limbii engleze, precum organizarea unor tabere pentru copiii și adolescenții dornici să o aprofundeze într-un mediu interactiv.

„În cele din urmă, din dorința de a afla cât mai multe lucruri despre creșterea unui business, am decis să mă specializez în Marea Britanie și am mers la Warwick Business School, care se află în topul șco­lilor de business din Europa“, povestea ea într-un alt interviu pentru NewMoney. In­spi­rația pentru ceea ce avea să devină Bodyshape Transformation a fost cultivată în timpul orelor de aerobic organizate în campusul universității din Londra.

Deși businessul pe care îl dezvoltă în pre­zent este Bodyshape Transformation, Irina Alionte este acționară și în afacerea Shakespeare School, care funcționează cu patru centre deschise în Capitală. „Anul acesta se va deschide al cincilea centru. Echipa și-a propus, totodată, o creștere pe segmentul B2B (business-to-business, n.r.) de engleză, pentru companii, dar și pe segmentul de cursuri de engleză online“, dă ea un detaliu despre businessul dezvoltat de mama sa. În 2022, cifra de afaceri pentru Shakespeare School a fost de 2,6 mili­oane de euro, iar în 2023 este estimată o creștere de 15-20%.

Businessul Shakespeare School a fost fondat în 2002, iar metoda de învățare apli­cată pentru elevi are la bază „teoria inte­li­gențelor multiple“, a profesorului Howard Gardner, de la Universitatea Harvard (SUA), care pornește de la ideea că nu există un singur tip de inteligență, ci mai multe și că acestea nu sunt nici biologice, nici cultu­rale, ci în strânsă conexiune cu diferitele stiluri de învățare. Altfel spus, oamenii au aptitudini diferite, care conduc spre noi tipuri de inteligențe, cum ar fi cea lingvistică, logico-matematică, vizuală, muzicală etc.

Acest articol a apărut în numărul 161 al revistei NewMoney

FOTO: Laszlo Raduly