Grupul WOPA: 2022 obligă businessurile să se concentreze pe eficiență și rezultate

Publicitatea și întreaga industrie de comunicare s-a transformat major în ultimii ani, în care unele companii și agenții au ținut pasul cu vremurile, tehnologia, dinamica generală și transformările globale, iar altele nu.
Dacă înainte era mai mult despre premii și glorie de industrie, acum este despre cât de multă eficiență (timp, bani, rezultate) aduci clientului, pentru că nimeni nu mai are timp de pierdut. Am discutat cu cei doi parteneri ai Grupului WOPA despre businessul de publicitate, despre așteptările actuale ale clienților și despre industria locală de advertising.
Un business independent, 100% antreprenorial românesc, de top 5
Un grup de companii 100% antreprenorial, înființat în 2011, WOPA este unul dintre cele mai dinamice grupuri independente de comunicare din România.
Lansat inițial ca un boutique de creație specializat în comunicarea de brand (publicitatea care se vede/se aude cu ochiul liber sau cu urechea: spoturi TV, outdoor, radio), în ultimii șapte ani s-a transformat într-un business integrat de comunicare care operează pe întreg spectrul serviciilor contemporane de comunicare, inclusiv brand (strategie și creație integrată de brand sau produs), BTL („below the line“ – campaniile prin care companiile sau brandurile interacționează direct cu publicurile-țintă, prin canale precum evenimentele sau activitățile din cadrul festivalurilor), digital & social media, un must al comunicării contemporane, dar și alte servicii diferențiatoare, formulate în acronime specifice industriei.
Ionut Datcu
Fondator și CEO WOPA
Antreprenor profesionist, marketer din postura de client și strateg de vocație, Ionuț Datcu vede publicitatea ca o oportunitate de a construi soluții relevante pentru branduri și consumatori, prin sinergii care combină un spectru larg de cunoștințe – de la advertising la dezvoltare de conținut video relevant sau soluții neconvenționale de interacțiune directă.
„Unul dintre credourile noastre este să tindem în permanență către VERY HIGH QUALITY WORK. În acest sens, suntem obligați să încercăm încă o dată, de fiecare dată, pentru că întotdeauna se poate mai bine“, spune Ionuț. Contexul actual și incertitudinea ultimilor ani va obliga din ce în ce mai mult businessurile să se concentreze pe eficiență și rezultate, spune el.
Costin Buta
Managing Director WOPA
Manager de oameni și de bani, Costin Buta are o abordare centrată exclusiv pe echipă, deoarece crede că este vitală pentru a realiza tot ce își propune. Paradoxul românesc, spune el, este că „fiecare este bun luat individual, dar în comunități dăm tot timpul fail. Este necesar să lucrăm în Echipă, dacă vrem să reușim“.
Viziunea lui este să continue să construiască alături de întreaga echipă un grup puternic de comunicare, cu viziune și valori care să devină un reper în publicitatea românească.
Tot secretul este să găsești acei oameni care au încă drive, care au pasiune pentru comunicare și pentru meseria de publicitar în general, spune el.
Grupul WOPA în cifre
- +6 MILIOANE DE EURO cifra de afaceri la nivel de grup estimată pentru 2022.
- +60 numărul de colegi și colaboratori WOPA.
- +30 de clienți din peste 15 industrii precum IT&C, FMCG, retail, food & beverages, pharma cu o cifră de afaceri cumulată de peste 5 miliarde euro care lucrează de cel puțin cinci ani cu grupul WOPA.