Fiat Chrysler şi PSA au aprobat continuarea discuţiilor pentru fuziunea celor două grupuri

Consiliile de administraţie ale Fiat Chrysler Automobiles şi PSA, producătorul automobilelor Peugeot și Citroen, au decis miercuri continuarea negocierilor pentru o fuziune a celor două grupuri.

Fuziunea ar duce la formarea unui constructor auto de 50 de miliarde de dolari şi la o transformare a industriei de profil, au declarat surse apropiate situaţiei, citate de Reuters.

Fuziunea dintre Chrysler și PSA ar crea un jucător important pe piața auto

Fuziunea dintre cele două companii ar crea unul dintre cei mai importanţi producători auto din lume, din doi jucători medii care sunt puşi în pericol de dificultăţile provocate de tehnologie şi de cerinţele tot mai stricte ale autorităţilor de reglementare.

Potrivit acordului propus, companiile ar oferi acţionarilor numerar şi participaţii la anumite operaţiuni producătoare de componente, au spus sursele.

Fiat Chrysler, care are o capitalizare de piaţă de 22,4 miliarde de dolari, ar plăti acţionarilor un dividend special de 5,5 miliarde de euro, au declarat persoane apropiate discuţiilor.

Peugeot, cu o capitalizare de 23,3 miliarde de euro, ar separa de grup participaţia deţinută la producătorul de componente auto Faurecia, evaluată la circa 3 miliarde de euro.

Fiat Chrysler ar putea vinde o participaţie deţinută la producătorul de roboţi de fabrică Comau, evaluată la aproximativ 250 de milioane de euro, au spus persoanele. Termenii finali ai acordului s-ar putea schimba şi nu au fost anunţaţi oficial.

Consiliul de administraţie al companiei combinate ar urma să aibă 12 membri, cinci din partea Peugeot, cinci din partea Fiat Chrysler, plus directorul general Carlos Tavares şi preşedintele John Elkann, în prezent preşedinte al Fiat Chrysler, au spus persoanele.

Tavares a avut iniţiativa de a aborda FCA, au declarat trei surse apropiate situaţiei. Acesta a adoptat o strategie agresivă de dezvoltare a Peugeot şi a cumpărat în 2017 divizii europene ale General Motors, Opel şi Vauxhall.

Pentru Elkann, un acord cu Peugeot ar îndeplini un obiectiv vechi de a găsi un partener de fuziune care să ofere o anvergură durabilă a companiei construite de străbunicul şi bunicul său, într-una dintre cele mai mari afaceri din Italia.

Principale mărci, deținute de Grupul PSA sunt: Peugeot, Citroen, Opel.

Fiat Chrysler, la a doua încercare

Elkann a încercat în luna mai să fuzioneze Fiat Chrysler cu Renault, dar acordul a eşuat în iunie, din cauza obiecţiilor guvernului francez şi a tensiunilor dintre Renault şi partenerul de alianţă japonez Nissan.

Acţiunile FCA listate la Milano au crescut miercuri cu peste 10%, iar titlurile Peugeot au avansat cu peste 6%, la cel mai ridicat nivel din ultimii 11 ani.

Fuziunea ar întâmpina o serie de probleme politice, financiare şi de guvernanţă. Viitorul locurilor de muncă din Europa, unde companiile ar avea branduri care s-ar suprapune şi fabrici care lucrează sub capacitate, a provocat îngrijorare în rândul liderilor sindicali şi politici.

Principalele mărci deținute de Fiat Chrysler sunt: Ferrari, Fiat, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge și Jeep

Ministrul italian al Industriei, Stefano Patuanelli, a declarat miercuri că guvernul italian, care nu deţine o participaţie la FCA, urmăreşte cu atenţie discuţiile dintre cele două grupuri, care a refuzat să comenteze altceva.

Purtătorul de cuvânt al guvernului francez, Sibeth Ndiaye, a spus că Parisul urmăreşte discuţiile dintre PSA şi FCA, din perspectiva locurilor de muncă, dar a spus că un grup mai mare ”este cea mai bună cale pentru a proteja forţa de muncă”.

Roma vrea să evite pierderile masive de locuri de muncă în Italia, unde FCA are 58.000 de angajaţi, iar majoritatea fabricilor lucrează sub capacitate. Sindicatul italian FIOM a anunţat că este îngrijorat că fuziunea cu PSA va afecta locurile de muncă chiar mai mult decât fuziunea cu Renault.

În Marea Britanie, sindicatele şi-au exprimat îngrijorarea pentru fabricile PSA din ţară, unde grupul francez fabrică automobile sub mărcile Vauxhall şi Opel.

Pe lângă o participaţie de 12% a guvernului francez la PSA, prin intermediul băncii BPI, familia Peugeot şi guvernul chinez, prin intermediul Dongfeng Group, deţin fiecare participaţii egale.

Dongfeng s-ar putra folosi de fuziune pentru a-şi vinde participaţia la PSA, au declarat surse apropiate situaţiei. Reprezentanţii Dongfeng au refuzat să comenteze, dar zvonurile că grupul ar dori să îşi vândă acţiunile la PSA au apărut din luna august.