După un 2021 în care Blue Lagoon Clean a înregistrat o creștere în “V”, anul acesta compania lansează sistemul de francize

În 10 ani de activitate, compania românească Blue Lagoon Clean, ce oferă servicii profesionale de curățătorie 100% ecologică a hainelor, a înregistrat creșteri anuale de 30-40%. În timpul pandemiei Covid-19 a înregistrat scăderi de 31% și pierderi de 1 milion de lei, iar anul 2021 a adus redresarea la creșterile dinainte de pandemie.

Compania a încheiat anul 2021 cu o creștere de 30% a numărului de clienți activi, cu 105% mai mult fata de 2020 și o creștere a articolelor procesate cu 71% fata de 2020. Investițiile din 2021 au generat noi locuri de muncă, iar în 2022 compania este în plin proces de recrutare. Pentru 2022, Blue Lagoon Clean are ca obiectiv atingerea plafonului de 1 milion de euro cifră de afaceri și dezvoltarea business-ului la nivel național prin francize.

În cei aproape 10 ani de la lansare, compania 100% românească Blue Lagoon Clean a înregistrat creșteri ale cifrei de afaceri cuprinse intre 30-40% anual, față de media industriei care a înregistrat creșteri de 7-10%. “Excepție face anul 2020 care ne-a adus o scădere a rulajului de 31% fata de 2019 și pierderi de 1 milion de lei. Începând cu 2021 am intrat în “noua normalitate” reușind să creștem cifrele companiei până la un nivel similar cu cel din anul prepandemic 2019. Îmbucurătoare este creșterea în “V” care ne arată că totuși lucrurile par să revină pe un făgaș normal”, spune Vlad Elias, antreprenor și co-fondator Blue Lagoon Clean.

Anul 2021, desi a adus o creștere a cifrei de afaceri, a fost totuși marcat de 2 evenimente majore care au temperat creșterea.

“Unul în luna martie, pe care nu l-am putut anticipa și nici explica decât printr-un fenomen definit de psihologi că “Efectul Aniversar”. Practic, după primele două luni (ianuarie și februarie) ale lui 2021, care au fost și cele mai bune luni din istoria companiei, în luna martie vânzările 2021 s-au prăbușit. Inițial am crezut nu facem ceva bine, dar după analiza factorilor cheie ce țin de: calitate, încadrare în timp, servicii client și marketing, ne-am dat seama că motivul scăderii vânzărilor este unul extern, definit la nivelul consumatorului ca reamintirea lockdown-ului din martie 2020 și implicit revenirea la sentimentele de temere și nesiguranță de atunci, care au avut prim efect reducerea tuturor cheltuielilor, aspect care evident a avut efect și asupra companiei noastre”, povestește Cristina Tarasevici, co-fondatoare Blue Lagoon Clean.

Al doilea eveniment a fost marcat în luna octombrie, când: “sub amenințarea unor noi restricții, dar și a unor bâlbe din partea celor responsabili, în special cu privire la restricțiile de liberă circulație a celor nevaccinați, au dus la o altă scădere a activității, în condițiile în care jumătate din activitatea noastră este generată de punctele de lucru situate în mall-uri și galerii comerciale. Trendul crescător a fost reluat în luna noiembrie și s-a menținut până la finalul anului. Din analizele noastre, dacă evenimentele din martie și octombrie nu s-ar fi petrecut, compania noastră ar fi avut cel mai bun an de la înființare până în prezent”, subliniază Vlad Elias.

În perioada 2020-2021, compania a înregistrat o creștere de 30% a numărului de clienți activi, segmentul serviciului de colectare și livrare gratuită înregistrând un avans consistent. În 2021, Blue Lagoon Clean a înregistrat 40.000 de comenzi, cu 105% mai mult fata de 2020. Din punct de vedere al numărului de articole procesate, în 2021, prin curățătoria 100% ecologică Blue Lagoon Clean au trecut 340.000 de articole, în creștere cu 71% față de 2020.

Creșterile din 2021 se datorează investițiilor în echipamente, dezvoltare, marketing și comunicare. Investițiile au generat noi locuri de muncă.

Creșterea înregistrată în 2021 se datorează mai multor factori: investiții, dezvoltare de nișe de lucru, politica de preț, calitate și campanii de marketing cu dublu rol, atragere de clienți noi și fidelizarea celor vechi. La capitolul investiii, anul trecut Blue Lagoon Clean a dezvoltat divizia care se ocupă de curățarea încălțămintei și a articolelor din piele și blană, prin achiziția unui echipament dedicat, care să asigure clienților standardul calitativ dorit. Investiția s-a ridicat la 20.000 EUR și a generat 2 noi locuri de muncă.

“Cu privire la politica de preț, am respectat angajamentele companiei și anume de a avea prețuri mai mici sau egale cu media pieței, iar aici ne raportam la prețurile noastre standard. Dacă discutăm despre prețurile oferite clienților prin abonamente, acestea sunt cu 30% mai mici față de media pieței. Presiunea pe care politica de preț a pus-o pe finanțele companiei a fost mare, dar am reușit că în aproape 10 ani de activitate să avem doar 2 majorări de preț. Campaniile de marketing au avut că principal rol atragerea de clienți noi, dar și fidelizarea celor existenți”, spune Vlad Elias.

Valoarea medie a unei comenzi în 2021 a fost de 95 RON și a conținut 7 articole, și desi aceste valori sunt sensibil mai mici față de 2020, vânzările au crescut printr-un număr mai mare de clienți.

Din punct de vedere al cererii, distribuția pe categorii de articole este următoarea la Blue Lagoon Clean: 60% servicii de curățătorie haine, 20% servicii de curățătorie covoare, 10% servicii de curățătorie articole de casa, 5% servicii de curățătorie încălțăminte și 5% curățătorie articole din piele și blana. În urma investiiilor făcute, Cristina Tarasevici și Vlad Elias, cei doi fondatori Blue Lagoon Clean, estimează că în 2022, utimele 2 categorii cumulat, vor ajunge la 15-20% din total.

“Dacă în 2020 am reușit să nu trimitem niciun om acasă și să păstram echipa, în 2021 am reușit să mărim numărul de angajați, iar în prezent suntem în plin proces de recrutare, atât pe poziții de execuție, cât și pe poziții de management. Țoată forța de muncă este în prezent din România, deși luăm în calcul aducerea de personal străin”, spune Cristina Tarasevici.

Pentru 2022, obiectivele principale ale companiei țin de dezvoltarea echipei de management, consolidarea echipei de procesare, finalizarea ultimelor module din aplicația de ERP, menținerea și îmbunătățirea standardelor de calitate, dezvoltarea business-ului la nivel național prin francize. Din punct de vedere al vânzărilor, compania țintește depășirea plafonului de 1 milion de euro cifra de afaceri.