Domeniul imobiliar și al construcțiilor rezidențiale continuă să atragă investiții

Investițiile străine directe  în sectorul imobiliar și al construcțiilor din România au crescut anul trecut cu 2,1 miliarde de euro față de 2022, arată cele mai noi date ale Băncii Naționale analizate de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox. Pe acest fond însă și dezvoltatorii locali au continuat investițiile, inclusiv în domeniul rezidențial.

Atria Urban Resort, complex imobiliar dezvoltat în zona de nord-vest a Capitalei, în sectorul 1, de către EVERGENT Investments, în parteneriat cu Cityring Property, anunță finalizarea Fazei a III-a a proiectului și lansarea ultimei etape, în cadrul căreia vor fi construite peste 450 de apartamente, dintr-un total de 1.365. Proiectul, a cărui valoare consolidată se apropie de 140 de milioane de euro, urmează să se încheie în aproximativ doi ani și reprezintă, în peisajul rezidențial bucureștean, un model de dezvoltare sustenabilă.

„Ne așteptăm ca vânzarea apartamentelor din Faza III, pe care tocmai am finalizat-o să se încheie anul viitor. În piața noastră, perioada medie de derulare a proiectelor de la faza de construcție până la finalizarea vânzării este de trei ani iar piața rezidențială din Capitală are perspective favorabile. Din datele pe care le-am analizat, din punct de vedere al tranzacțiilor, piața rezidențială este de aproximativ 1 miliard de euro doar în sectorul 1. Cifrele iau în calcul construcțiile vechi și noi, case și apartamente. De aceea ne gândim deja la o nouă investiție, astfel ca după finalizarea Atria, să continuăm cu un nou proiect rezidențial”, spune Liviu Lepădatu, CEO Cityring Property, dezvoltator al proiectului Atria Urban Resort.

Proiectul imobiliar Atria a început în 2018. Potrivit lui Liviu Lepădatu, din acel moment și până în prezent prețul de vânzare s-a apreciat cu o medie anuală de 10%. „Dacă în 2016 porneam cu un preț de circa 62.000 de euro pentru un apartament cu două camere, acum prețul acestuia se apropie de 100.000 de euro”, detaliază antreprenorul.

Faza a III-a a proiectului imobiliar păstrează linia fazelor anterioare, clădirile având preponderent o înălțime P+4 și parțial P+6, cu distanțe între ele cuprinse între 30 de metri și 100 de metri. Suprafața totală a acestei faze este de peste 22.800 mp, din care 5.750 mp sunt destinați exclusiv spațiilor verzi. Cele 350 de apartamente au design și compartimentări diferite: studiouri de până la 47 mp utili, precum și apartamente cu 2, 3 și 4 camere, cu grădini proprii, balcoane sau terase ample. Valoarea de piață a Fazei a 3-a este estimată la aproximativ 40 de milioane de euro.

„Vrem să accentuăm faptul că Atria Urban Resort este un complex rezidențial, destinat vânzării către clientul final, proprietarul, deoarece obiectivul nostru în acest proiect a fost să creăm un veritabil resort urban unde rezidenții/proprietarii să se simtă acasă. Suntem interesați de calitatea locuirii și să dezvoltăm în interiorul complexului o comunitate care împărtășește aceleași valori și are interese comune. În momentul de față, această comunitate numără deja aproape 1.500 de persoane”, menționează Liria Themo, director de marketing al Atria Urban Resort.

În paralel cu vânzarea Fazei a III-a, dezvoltatorii pregătesc Faza IV, ultima a proiectului. În prezent, Faza IV are certificatul de urbanism și se află în stadiul de pregătire a documentației pentru obținerea avizelor solicitate și autorizației de construire. Ultima fază a proiectului va avea 457 de apartamente, dezvoltatorul anticipând că lucrările vor începe peste aproximativ 6 luni.

Începând cu Faza a III-a, dezvoltatorul a instalat 292 de panouri solare care vor produce energie pentru prepararea apei calde menajere și vor ajuta la optimizarea costurilor cu utilitățile pentru viitorii rezidenți. Amplasarea de panouri solare este prevăzută și pentru cea de a pagtra fază a proiectului.