Data Talks 2024 a adus inovația și puterea datelor în prim-planul industriei digitale

Data Talks, conferința comunității de profesioniști în analiza datelor, a adus 7 experți pe scena și a strâns un public de peste 120 de specialiști, reprezentând peste 40 de companii care lucrează cu aplicații de business intelligence.

Evenimentul s-a desfășurat la Muzeul Imersiv al Noilor Arte (MINA), o locație cu un concept unic, care a permis desfășurarea unor prezentări care au conținut, inclusiv, segmente video.

În cadrul conferinței, lideri din diverse industrii au împărtășit viziuni inovatoare despre modul în care datele și tehnologiile emergente, cum ar fi inteligența artificială (AI), transformă peisajul digital. Evenimentul a reunit experți din diverse domenii, oferind o platformă pentru discuții despre impactul datelor în creativitate, sport și divertisment, precum și despre provocările etice aduse de AI.

„Am inițiat acest concept cu misiunea de a aduce publicul larg mai aproape de specialiștii în data analytics și de a promova proiectele la care aceștia lucrează. Comunitatea de profesioniști în business intelligence pe care am construit-o în jurul Data Talks are un mesaj unitar – cele mai bune decizii sunt bazate pe informații obținute prin analiza corectă a datelor.

Suntem mândri că avem alături de noi experți din companii de anvergură globală și considerăm că aceștia vor modela un viitor prosper și sustenabil, prin capacitatea lor de a inova și de a identifica cele mai bune soluții pentru provocărilor mediului modern de business”, a declarat Andrei Popa, Co-Fondator Data Talks și VP Online Superbet Group.

Un moment cheie al evenimentului a fost prezentarea susținută de Doina Costache, CEE Regional Director for Client & Partner Solutions, Google, care a explorat influența crescândă a creatorilor de conținut asupra culturii globale, subliniind faptul că aceștia nu doar răspund tendințelor culturale, ci joacă un rol activ în conturarea acestora. De asemenea, ea a accentuat importanța eticii în utilizarea AI, subliniind faptul că verificarea faptelor trebuie să rămână o responsabilitate umană centrală pentru a combate dezinformarea și frauda.

Expert: analiza bazată pe date ajută brandurile să inoveze

Un alt subiect important a fost adus în discuție de către Andrei Șelaru (Selly), co-fondator al festivalului „Beach, Please!”, care a demonstrat cum datele joacă un rol esențial în gestionarea evenimentelor de mare anvergură. Echipa sa utilizează tehnologia de brățări inteligente pentru a monitoriza comportamentul participanților, densitatea mulțimii și performanțele standurilor de vânzare. Aceste date permit optimizarea experienței participanților, precum și îmbunătățirea siguranței și a fluxului de persoane.

De asemenea, în cadrul conferinței, Rodica Mihalache, Data Intelligence Lead, Publicis Group, a susținut o sesiune captivantă despre impactul datelor în creativitate. Ea a prezentat modul în care analiza bazată pe date ajută brandurile să inoveze mai mult ca niciodată. Rodica a subliniat că AI nu redefinește doar procesele de design, ci și modul în care audiențele interacționează cu conținutul digital.

În cadrul prezentărilor referitoare la sport, Cătălin Popescu, Media Manager al Federației Române de Fotbal (FRF), a oferit o perspectivă unică asupra campaniei EURO 2024 – Sărbătoarea Românilor de Pretutindeni. El a discutat despre modul în care echipa sa folosește conținut creativ pentru a conecta fanii cu echipa națională, prin materiale virale și campanii care scot la lumină latura umană a jucătorilor.

Păstrând discuțiile în sfera de sport, Bernardo Hermoso, Head of Growth & Fan Engagement, LALIGA – competiția de elită a fotbalului spaniol, a vorbit despre cum LALIGA folosește platforme digitale și tehnologii pentru a înțelege mai bine comportamentul și preferințele fanilor, oferindu-le o experiență personalizată.

SuperLiga, prima divizie a fotbalului românesc, creştere în popularitate

În final, Andrei Popa, VP Online la Superbet,  a explicat rețeta de succes, prin care SuperLiga, prima divizie a fotbalului românesc, a crescut în popularitate și a avut, în sezonul trecut, o prezență totală de peste 2,2 milioane de suporteri pe stadioane, un record pentru ultimii 20 de ani de competiție internă. În acest context, Andrei a pus accentul pe sincronizarea campaniilor de sponsorizare, prezență media și conținut dedicat, toate acestea având la bază concluzii obținut prin analiza datelor.

Panel interactiv: AI și creativitatea umană

Evenimentul s-a încheiat cu o dezbatere provocatoare pe tema Cum AI a ucis starul creatorilor de conținut – Ce rol joacă datele în viitorul conținutului generat de oameni?, la care au participat Andrei Șelaru (Beach, Please!), Andrei Popa (Superbet Group), Andrei Angelescu (FRF) și Doina Costache (Google).

Cei patru experți au discutat despre impactul AI asupra creativității și au evidențiat necesitatea unui echilibru între inovație și responsabilitate etică. Una dintre cele importante concluzii ale dezbaterii a fost importanța stabilirii unor consilii de etică în utilizarea AI, plecând de la ideea că, deși inteligența artificială este un instrument puternic pentru viitor, trebuie reglementat pentru a preveni abuzurile.

În concluzie, Data Talks 2024 a demonstrat că datele și AI-ul continuă să schimbe radical peisajul creativ și digital, oferind noi oportunități de creștere, dar și provocări etice care trebuie abordate cu responsabilitate.

Despre Data Talks

Fondată în anul 2022, de către Andrei Popa și Anna Rossudowska – lideri de business intelligence ai Grupului Superbet, Data Talks este o comunitate a profesioniștilor de data analytics din Europa Centrală și de Est (CEE).

Obiectivul principal al acestui forum regional este facilitarea de bune practici și organizarea de evenimente de impact pentru companiile, federațiile și cluburile sportive care lucrează cu analiza datelor.

În decurs de trei ani, Data Talks a organizat două conferințe cu participare internațională și a încheiat parteneriate cu organizații precum FRF Intelligence Center, Google și btProvider. Acest concept a fost premiat în cadrul Galei Financial Intelligence 2023, Data Talks fiind recunoscută drept cea mai inovativă comunitate de data analytics din România.