Ştiri

Damien Thiery, AFF: „Există o tendință către utilizarea materialelor promoționale eco-friendly, însă există și o problemă legată de autenticitatea acestora”

În România sunt două milioane de persoane inactive, țara noastră aflându-se pe penultimul loc în Uniunea Europeană din acest punct de vedere, în timp ce nevoia de forță de muncă continuă să fie  foarte mare, potrivit reprezentanților Asociației Ateliere Fără Frontiere (AFF). Cei mai mulți provin din medii defavorizate, accesul pe piața muncii fiind un pilon foarte important pentru integrarea și autonomia acestora.

În acest context, Atelierul remesh, o unitate protejată pentru persoane cu dizabilități, a a găsit o soluție inedită împotriva unei surse de poluare  transformând bannerele publicitare în genți, ghiozdane, borsete și alte accesorii pentru casă și a lansat astăzi noua gamă de produse sustenabile intitulate ”Blanc”. O inițiativă prezentată în cadrul evenimentului „Despre sustenabilitate dincolo de alb și negru”, organizat în parteneriat cu Ambasada Sustenabilității, prin care remesh a promovat nu doar produse cu impact redus asupra mediului, ci și munca persoanelor vulnerabile, provenite din medii dezavantajate, pentru care AFF depune eforturi semnificative pentru a le reintegra în societate, demonstrând că acestea reprezintă resurse valoroase pentru comunitate. Un exemplu remarcabil de bună practică privind incluziunea socială, salutată de către antreprenorii sociali și specialiștii ESG prezenți la eveniment, întrucât remesh oferă soluții creative privind problema poluării și sprijinind în același timp persoanele cu dizabilități. Aceste inițiative se aliniază contextului legislativ actual, marcat de transpunerea Directivei privind Raportarea Corporativă de Sustenabilitate (CSRD) în legislația românească.

În Atelierul remesh, toate persoanele angajate în producție se confruntă cu multiple vulnerabilități, jumătate fiind persoane cu dizabilități, ceea ce a determinat certificarea ca unitate protejată autorizată.  ‘’Rolul nostru este crucial în identificarea barierelor care împiedică persoanele cu dizabilități să își atingă potențialul maxim. Strategia națională privind dizabilitatea recunoaște importanța ocupării forței de muncă pentru persoanele cu dizabilități, ca mijloc de a-și dobândi autonomia” a spus Crina Gîrleanu,  consilier superior, Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități prezentă la eveniment. „Incluziunea și diversitatea pot fi ilustrate prin sintagma „între alb și negru”. Scopul nostru este să depășim această dihotomie și să creăm un mix care să permită incluziunea tuturor. În prezent, există în România puțin sub 400 de unități protejate  și aproximativ 1700 de persoane cu dizabilități angajate. Ne dorim să creștem aceste cifre și să vedem cât mai multe persoane cu dizabilități integrate pe piața muncii”, a continuat Crina Gîrleanu.

La rândul său, directorul general AFF, Damien Thiery a punctat că „există o tendință către utilizarea materialelor promoționale eco-friendly, însă există și o problemă legată de autenticitatea acestora, în sensul că uneori aceste materiale nu sunt efectiv realizate din surse sustenabile sau prin procese cu un impact redus asupra mediului. Un alt aspect semnificativ este prezența unui număr mare de produse de import, care aduc cu ele nu doar costuri sporite de transport, ci și un impact negativ asupra economiei locale și asupra mediului. Acest lucru poate submina competitivitatea produselor locale și poate afecta în mod direct mediul de afaceri din România”. De altfel, acesta a atras atenția asupra faptului că este important ca atât întreprinderile, cât și consumatorii să fie conștienți de impactul deciziilor lor asupra mediului și economiei locale. „Campanii de educație și conștientizare ar putea ajuta la promovarea unui comportament mai sustenabil și la sprijinirea producției locale” a adăugat Damien Thiery.

Partenerul evenimentului, Ambasada Sustenabilității în România, a demarat un program intitulat Coaliția România Sustenabilă, care înseamnă astăzi peste 160 de companii mari, ONG-uri și IMM-uri, ce contribuie la Strategia Națională pentru Dezvoltare Durabilă și punerea sa în practică.

“Rolul acestei coaliții este de informare și creare de parteneriate. Am constatat că foarte multe companii încă nu știu că au posibilitatea să facă achiziții de la unități protejate din fondul taxei pe dizabilitate, o obligație legală a tuturor companiilor, dar și a instituțiilor publice cu peste 50 de angajați. În plus, nici publicul larg nu știe despre aceste produse și servicii care sprijină oamenii. Prezența produselor unităților protejate și întreprinderilor sociale în retail, așa cum a fost exemplul de la Iași din martie anul acesta, reprezintă o normalitate. Ne dorim să  vedem aceste produse listate pe marile rafturi ale magazinelor online sau virtuale. Să nu mai fie vorba despre de ocazii unice și oportunități sporadice, ele trebuie să devină mainstream, să devină o alegere de consum pentru fiecare dintre noi.’’ a declarat Oana Groșanu, director executiv Ambasada Sustenabilității.

Încă din anul 2011, remesh recuperează materialele publicitare de pe clădiri (bannere și mesh-uri) și le transformă în produse fashion etice și sustenabile. „Colaborăm cu foarte multe companii și organizații pentru realizarea  de produse promoționale care aduc participanții și organizatorii mai aproape de un eveniment cu impact de mediu mai mic și o moda conștientă”, a completat directorul de dezvoltare al AFF. Astfel, în cei 13 ani de activitate, prin remesh, au fost recuperate peste 12 tone de materiale de pe clădiri și cusute peste 77.000 de produse.

Produsele remesh sunt singurele realizate în România din materiale publicitare într-un atelier protejat (unitate protejată) dedicat integrării socioprofesionale. Un astfel de produs reprezintă un statement pentru oricine îl oferă sau îl achiziționează, fie persoane, fie companii, organizatori de evenimente. Acestea vor putea fi achiziționate din magazine de nișă precum Altrntv și Libraria Seneca Anticafe, colaboratori tradiționali ai atelierului. În tot ce fac, oamenii din atelierul remesh respectă principiile dezvoltării durabile, economiei sociale, solidare și circulare și ale comerțului echitabil. De pildă, atelierul are un impact de mediu prin reducerea risipei, deșeurilor și poluării, reutilizând materiale publicitare OOH (banner, mesh, steag) și transformându-le în produse promoționale – accesorii de modă și home deco. De altfel, fiecare produs remesh este unic, fiind croit manual și are o durată lungă de viață.. Organizațiile și întreprinderile a căror activitate este reintegrarea adulților vulnerabili pe piața muncii, prin activitatea economică, așa cum sunt atelierele create de Asociația Ateliere Fără Frontiere (educlick, remesh, logietic și ferma bio&co), sunt singura șansă de adaptare la o viață în societate. „Sperăm ca noua gamă și o abordare extinsă a companiilor și retailerilor să ne ajute să dublăm veniturile din 2023 și astfel să reușim să acoperim cheltuielile inerente ale atelierului. Cu mai mulți bani putem să angajăm și mai multe persoane vulnerabile, incluziv cele cu dizabilități” a mai spus  Lorita Constantinescu.

AFF este o asociație, înființată în 2008 pentru integrarea pe piața muncii a persoanelor vulnerabile.

 

NewMoney

Recent Posts

BNR a decis scăderea ratei dobânzii de politică monetară la 6,75% pe an

Consiliul de administraţie al Băncii Naţionale a României a hotărât vineri scăderea ratei dobânzii de…

22 de ore ago

Paralela45: Cereri în creștere pentru Grecia. 26 de zboruri săptămânale din 11 orașe ale țării în sezonul 2024

Au început vacanțele cu zbor charter în insulele grecești, cursele din sezonul 2024 fiind cu…

22 de ore ago

ANALIZĂ XTB: Alegerile din Marea Britanie, „dominate” de laburiști. Cât de importanți sunt acum următorii pași pentru investitori?

După alegerile organizate în Marea Britanie, Partidul Laburist sărbătorește victoria, însă piața obligațiunilor va decide…

23 de ore ago

Creşterea preţurilor la locuinţe în România, peste media UE (EUROSTAT)

Preţurile la locuinţe au scăzut cu 0,4% în zona euro şi au crescut cu 1,3%…

23 de ore ago

Acest website folosește cookies