Strategia de dezvoltare a Blue Lagoon Clean vizează, printre altele, dublarea capacităților de procesare

Sfârșitul de an i-a prins pe soții Cristina Tarasevici și Vlad Elias, proprietarii Blue Lagoon Clean, business activ pe piața de curățătorii ecologice, în mijlocul lucrărilor de modernizare, reamenajare și extindere a centrului de procesare haine din Panteli­mon, un proiect început în luna noiembrie și plănuit să fie încheiat în primăvara anului viitor.

„După finalizare, pe lângă du­bla­rea capacităților de procesare, așteptăm și confirmarea faptului că suntem cea mai mare curățătorie ecologică din Europa Cen­trală și de Est“, punctează cei doi antreprenori. Pe lângă această investiție, spun că vor să încheie mai multe parte­ne­riate pentru centre de colectare și să-și mă­rească flota auto.

36.000 de comenzi

„Anul acesta, deși un an greu, cu multe provocări cauzate de instabilitatea economică, am reușit o creș­tere de 17% a cifrei de afaceri la nivel de grup față de anul precedent. (…) Încheiem 2023 cu un milion de euro“, punctează Vlad Elias. Și tot anul acesta, compania a în­registrat peste 4.500 de clienți noi, care au plasat, cumulat, aproximativ 36.000 de comenzi, fiind procesate mai mult de 300.000 de articole.

„În medie, procesăm lunar în jur de 3.000 de comenzi. La momentul de față avem trei puncte de colectare pentru haine în București, unde vine clientul, și un centru de procesare care de­servește atât punctele amintite, cât și ser­viciul de colectare și de livrare la domiciliu“, completează Cristina Tarasevici. În prezent, centrul din Pantelimon acoperă Capitala și județul Ilfov, iar costurile lunare de operare sunt de câteva zeci de mii de euro.

În privința distribuției serviciilor pe ca­tegorii, 75% înseamnă servicii de cură­ță­torie haine, 20%, servicii de curățătorie co­voare, iar diferența de 5% se referă la par­­tea de curățătorie încălțăminte și articole din piele sau blană.

„Practic, planul de dezvoltare pentru 2024 are la bază continuarea și finalizarea lucrărilor începute deja, care au ca scop du­blarea capacităților de procesare, dubla­rea flotei auto, îmbunătățirea condițiilor de lucru (…). Investițiile totale în acest pro­iect de extindere depășesc 300.000 de euro. Ca suprafață totală, vom ajunge la peste 1.000 de metri pătrați dedicați pro­cesării“, conti­nuă Vlad Elias. Iar dacă în 2022 era luată în calcul inclusiv dezvol­tarea businessului la nivel național prin fran­cize, în prezent acesta spune că nu mai este un obiectiv pe termen mediu.

„Ne-am dat seama că toate planurile de ex­tin­dere țin de noi. Așadar, vrem să dez­vol­tăm prin forțele proprii ce am construit deja. Deschiderea de noi centre de procesare este puțin probabilă, ținând cont de capacitățile actuale de care dispunem. Ce căutăm este să formăm parteneriate pentru centre de colectare, care să deser­vească anumite zone din București și Ilfov“, deta­liază Cristina Tarasevici.

Începutul

Primul punct de lucru al cu­ră­țătoriei a fost deschis în urmă cu zece ani, printr-o investiție de 100.000 de euro, din surse proprii, în centrul comercial Auchan Crângași, din Capitală. „Atunci am luat legătura cu reprezentanții Electrolux, care aveau o tehnologie inovatoare, eco­lo­gică, pe bază de apă. Tehnologia prote­jează atât mediul, cât și angajații și clienții. Așa a început Blue Lagoon Clean, singura cu­ră­țătorie 100% ecologică la vremea aceea“, povestea Vlad Elias, în primul său interviu cu NewMoney.

Încă de la început a fost introdus și sistemul de abonamente pentru clienți, precum și serviciul de co­lec­tare și livrare pentru cei care locuiau în alt sector din Capitală. În următorii ani, nișa de colectare și livrare s-a dezvoltat atât de rapid, încât au ajuns la un moment dat să nu mai facă față comenzilor, singura soluție fiind să deschidă „o hală dedicată exclusiv serviciului de colectare și livrare“. Astfel, a apărut, în primăvara lui 2018, cea mai mare hală din Europa de Sud-Est pentru procesarea hainelor, în Pantelimon.

Compania a trecut prin toate provo­că­rile aduse de ultimii ani – a scăzut în pandemia de COVID-19 și a crescut când piața și-a re­venit. Astăzi, cei doi antrepre­nori aduc în discuție provocările cauzate de contextul ge­neral, caracterizat de instabilitatea eco­no­mică și legislativă, care generează lipsa predictibilității. Chiar și așa, ei consi­deră că nișa curățăto­riilor ecologice are potențial de creștere la nivel local, mai ales că acest domeniu nu este la fel de dezvoltat ca în vestul Europei.

În afară de afacerea Blue Lagoon Clean, Cristina Tarasevici și Vlad Elias au lansat anul trecut și o galerie online de artă – englehARdT collection –, dedicată mai ales lucrărilor românești, în care au investit, într-o primă fază, peste 100.000 de euro, bani ce au reprezentat valoarea operelor de artă expuse în platformă. Potrivit spu­selor celor doi antreprenori, investițiile pe acest segment sunt oportune, în general, in­di­ferent de contextul economic, în con­di­țiile în care lucrările bine alese pot aduce randamente anuale de 10-15%. O linie de business pe care mizează pe termen mediu și lung, indiferent de context.

Pe scurt

Blue Lagoon Clean a apărut de la o nevoie pe care o familie de antreprenori din Bucu­rești nu reușea să o acopere: aceea de a-și curăța hainele într-un centru 100% ecologic.

  • 2013. Este deschisă prima curățătorie Blue Lagoon Clean din Capitală, în centrul comercial Auchan Crângași, în urma unei investiții de 100.000 de euro.
  • 2018. La cinci ani distanță este inaugurat cel mai mare centru din sud-estul Europei dedicat procesării 100% ecologice a hainelor. Investiția a fost estimată atunci la aproape jumătate de milion de euro, fiind generate 30 de noi locuri de muncă.
  • 2020. Primul an de pandemie este cel mai greu din istoria companiei, însă, odată ce pro­vocările aduse de coronavirus se estom­pează, Blue Lagoon Clean își redefinește planurile de dezvoltare.
  • 2023. Fondatorii companiei anunță inves­tiții care vor duce, printre altele, la dublarea capacităților de procesare, anul viitor, precum și la dublarea flotei auto.