Cum se contestă amenzile primite în mijloacele de transport în comun
Dacă ați primit o amendă într-un mijloc de transport în comun, dar aveți un abonament sau bilet valabil, puteți contesta în instanță procesul-verbal primit. Iată câteva lucruri esențiale în cazul în care vreți să efectuați un astfel de demers.
Primul pas pe care trebuie să-l faceți este să mergeți la judecătoria sectorului de pe raza căruia s-a petrecut incidentul pentru a acționa în instanță operatorul și a anula amenda.
Acolo, trebuie să depuneți un dosar prin care faceți o plângere deoarece ați fost amendat pe nedrept.
Ce trebuie să conțină o contestație la o amendă
Lista actelor ce trebuie depuse în dosar cuprinde o plângere contravențională motivată, în care să arătați că sancțiunea a fost aplicată greșit, la plângere atașati procesul verbal, două copii după cartea de identitate, două copii după abonament/bilet, două copii după bonul fiscal al cardului și dovada achitării taxei judiciare de timbru pentru plângerile contravenționale, în valoare de 20 lei.
Dosarul trebuie depus la judecătorie în maxim 15 zile de la data scrisă pe procesul verbal.
Procesul se poate judeca în lipsa dumneavoastră și veți fi înștiințat prin poștă care este verdictul.