Cum încearcă operatorii locali din turism să facă mai atractiv litoralul românesc

Jucătorii din turism cu afaceri pe litoralul românesc caută soluții ca destinațiile de la malul Mării Negre să atragă mai mulți turiști, după o perioadă în care imaginea lor a fost trasă în jos de lipsa de investiții.
La începutul sezonului de vacanțe de vară din acest an operatorii locali din turism și hotelierii cu afaceri în stațiunile din sudul litoralului fac ultimele pregătiri pentru a primi turiștii. Turiști care, spun ei, deja au rezervat mare parte din spațiile de cazare pentru vârful de sezon.
O noutate pentru noul sezon estival este apariția primului hotel de lanț internațional pe segmentul de leasure în zona de sud a litoralului românesc. În prima jumătate a acestui an, grupul hotelier Accor a semnat un acord de franciză cu Paradis Hotels & Resorts pentru transformarea hotelului Dana Holiday Club în ibis Styles Venus.
„De când am intrat pe portalele de rezervare ale Accor deja am observat o creștere a numărului de rezervări făcută de turiștii străini”, a constat Aurelian Marin, proprietar al Paradis Hotels&Resort. Cu o clasificare de patru stele, noul hotel are 179 de camere și urmează să fie deschis începând cu 14 iunie și dispune de piscină exterioară generoasă, un bar la piscină, și o nouă sală de fitness care va fi funcțională de anul viitor.
O altă investiție din zona de sud a litoralului, finalizată însă în urmă cu patru ani este Phoenicia Blue View. Aceasta a apărut după reconfigurarea cunoscutului complex Panoramic, Amfiteatru, Belvedere din stațiunea Olimp, în urma unei investiții totale d e circa 30 de milioane de euro din care 10 milioane de euro a fost achiziția complexului care se afla în paragină.
Reprezentanții grupului hotelier spun că se adresează în special familiilor cu copii. „Conceptul este ca turiștii să beneficieze de toate facilitățile în interiorul complexului”, precizează Elena Cristian, directorul hotelului Belvedere.
La rândul lor, oficialii Organizației de Management a Destinației (OMD) Mangalia spun că au făcut mai multe investiții în promovarea zonei. Una dintre ele este o platformă virtuală, Visit Mangalia. „Turiștii pot vedea în această platformă unde se găsesc hotelurile,cum arată ele și pot intra virtual în tipul de camerăpe care și-l doresc”, detaliază Dumitru Filip, președinte OMD Mangalia.
Acesta precizează că pentru a face mai atractive stațiunile din sudul litoralului mai mulți operatori în turism au adăugat diverse activități de divertisment la pachetele clasice de cazare. Mai mult, în zona de sud transportul eco pentru turiști va fi gratuit, la fel și parcările, adaugă Filip. Iar pentru cei care vor să iasă pe mare o pot face contra cost cu nave de tip catamaran, ori cu ambarcațiuni mai luxoase pe care lepot închiria din portul Mangalia.
Hotelierii din zona de sud a litoralului spun că o problemă va rămâne traficul, însă investițiile în construirea de noi drumuri de acces și de mare viteză în județul Constanța va rezolva și acest inconvenient, turiștii fiind nevoiți în vârf de sezon să stea în trafic și două ore până ajung la destinație.
Cifrele de anul acesta furnizate de Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT), arată că faţă de 2023 numărul de unități de cazare pe litoral a crescut la 387 faţă de 292 în 2023. Acestea sunt clasificat astfel: opt hoteluri de 5 stele, 81 de 4 stele, 210 de 3 stele, 73 de 2 stele şi 15 de o stea.
Numărul turiştilor sosiţi pe litoral a crescut, în 2023, la 1,57 milioane de persoane, cu 8,2% mai mult faţă de 2022, potrivit datelor oficiale ale Direcţiei Judeţene de Statistică Constanţa.