Cu 17.200 de angajați, Kaufland rămâne unul dintre cei mai mari angajatori din România. În 2023, a avut o contribuție totală de 2,57 mld. euro în economia locală

NewMoney 04/07/2024 | 09:08 Ştiri
Cu 17.200 de angajați, Kaufland rămâne unul dintre cei mai mari angajatori din România. În 2023, a avut o contribuție totală de 2,57 mld. euro în economia locală

Kaufland își menține poziția în topul celor mai mari companii de retail din România, după cifra de afaceri, și continuă să fie unul dintre cei mai importanți angajatori privați, conform studiului de impact socio-economic al companiei aferent anului financiar 2023, întocmit de KPMG.

În anul financiar 2023, Kaufland a avut o contribuție totală de 2,57 miliarde euro (Valoare Adăugată Brută – VAB) în economia locală, ceea ce reprezintă 0,9% din PIB-ul României, potrivit unui comunicat de presă.  De asemenea, anul trecut, compania a investit în România 177 milioane euro în termeni de CAPEX, mai precis, pentru achiziționarea de active imobilizate. În plus, a avut o contribuție la bugetul de stat de 282 milioane euro, prin taxe și impozite.

Kaufland este unul dintre cei mai mari angajatori privați din România, cu 17.200 de angajați, dintre care circa 14.350 de salariați cu normă întreagă. Grila de salarizare și pachetul de beneficii sunt îmbunătățite constant, în 2023, salariul net minim la Kaufland depășind cu 56% salariul net minim la nivel național.

Compania a generat prin activitatea sa peste 105.600 de locuri de muncă cu normă întreagă în România, în mod direct, indirect și indus, echivalentul a aproximativ 2,1% din forța de muncă națională. Studiul de impact arată că fiecare angajat direct Kaufland în România sprijină angajarea a peste 6 persoane în întreaga economie românească, prin crearea de noi locuri de muncă.

Kaufland, mai reiese din comunica, susține parteneriatele cu afacerile locale. Astfel, în 2023, compania a colaborat cu peste 2.500 de furnizori iar aproximativ 79% dintre cheltuielile totale cu furnizorii au fost alocate partenerilor locali, acestea depășind valoarea de 2,83 miliarde de euro. Totodată, 65 de cenți din fiecare euro cheltuit la casele de marcat Kaufland merg direct către afaceri din România.

Compania a înregistrat o cifră de afaceri de 3,74 miliarde euro (martie 2023 – februarie 2024), datorită eforturilor depuse pentru a rămâne destinația preferată a românilor pentru cumpărături.

Pentru fiecare 1 euro de VAB directă Kaufland România s-au generat suplimentar în economia locală 3,50 euro prin VAB în termeni indirecți și induși.

Totodată, anul trecut, Kaufland s-a implicat în dezvoltarea și derularea unor proiecte de responsabilitate socială în valoare de 9,7 milioane euro, dintre care două programe de finanțare prin care Kaufland oferă granturi nerambursabile organizațiilor neguvernamentale. Compania se numără printre cei mai mari susținători ai ONG-urilor care luptă pentru cauze precum sănătate, protecția mediului, educație, viață sănătoasă și sport sau cultură.

De asemenea, suma contribuțiilor fiscale înregistrate de Kaufland în 2023 ar putea finanța peste 9,4 milioane de consultații medicale, având în vedere un cost mediu de 30 euro per consultație suportat de CNSAS. Aceste contribuții ar susține, de asemenea, construirea de spitale cu un total de aproximativ 1900 de paturi, reflectând impactul semnificativ al companiei în sectorul medical. Totodată, Kaufland plătește suficiente taxe pentru a finanța educația a circa 140.000 de elevi, având în vedere un cost mediu anual de 2000 euro per elev, inclusiv salariile personalului și alte cheltuieli. Aceste date subliniază rolul crucial pe care contribuțiile Kaufland îl au în sprijinirea sistemelor esențiale de sănătate și educație din România.