Color Smart Distribution joacă și anul acesta pe cartea extinderii și mizează pe venituri de peste 4 milioane de euro
După un 2022 atipic, Color Smart Distribution joacă în continuare pe cartea extinderii, mizând pe afaceri de peste patru milioane de euro pe anul în curs.
Începutul lui 2023 o prinde pe Cătălina Trupșor, fondatoarea Color Smart Distribution (companie activă în piața locală de amenajări interioare și exterioare), în ceea ce ea numește un proces de expansiune și consolidare a companiei.
„Ne propunem extinderea rețelei de magazine, vom continua creșterea sistemului de distribuție cu showroomuri partenere, vom dezvolta mai mult distribuția spre depozitele de materiale de construcții“, detaliază aceasta.
Antreprenoarea mizează pe o creștere de 40% a cifrei de afaceri în noul an față de 2022 și spune că, pe termen mediu și lung, a dezvoltat scenarii alternative, pe care le va pune în aplicare în funcție de provocările ce apar.
Din 2005 încoace
„2022 a fost un an atipic. Vânzările ba au înghețat, ba s-au dezmorțit haotic. Mulți specialiști au pus proiecte pe hold, beneficiarii au rămas și ei într-o oarecare expectativă“, descrie Cătălina Trupșor dinamica pieței de amenajări interioare din 2022.
Cu patru showroomuri proprii deschise în București, Constanța, Timișoara și Bacău, Color Smart Distribution este unic importator și distribuitor în România și Republica Moldova al brandurilor de vopsea premium Novacolor și Pittsburgh Paints.
Povestea companiei a început în 2005, cu o investiție de 200.000 de euro. „Am petrecut multe săptămâni în șantiere, muncind cot la cot cu constructorii și aplicatorii, învățând multe despre meserie, mentalitatea beneficiarilor și a celor care le furnizează servicii. Uneori a fost nevoie să finalizăm în două-trei luni proiecte ce ar fi durat în mod normal șase-opt luni. Am găsit soluții funcționale în situații disperate, cu subsoluri care se inundau periodic sau cu clădiri afectate puternic de umiditate“, povestea Cătălina Trupșor într-un alt interviu pentru NewMoney.
În primii ani, antreprenoarea a pus accentul pe import și distribuție prin intermediul partenerilor de business. Apoi, odată cu maturizarea pieței locale de lacuri și vopsele – evaluată acum la 200 de milioane de euro (potrivit datelor Color Smart Distribution) – a început să-și deschidă showroomuri proprii. Cel mai recent showroom a fost inaugurat în vara anului trecut, la Timișoara, după o investiție de o jumătate de milion de euro. Orașul de pe Bega a fost ales ținându-se cont atât de poziționarea sa geografică – strategică pentru coordonarea comenzilor din vestul țării –, cât și de faptul că segmentul rezidențial al pieței imobiliare de acolo este în plină expansiune.
Compania va continua să deschidă showroomuri și în 2023, fiind vizate orașele Buzău, Hunedoara, Târgu Jiu, Petroșani, Suceava, Botoșani și Iași. Tot anul acesta vor fi reamenajate și magazinele din Constanța și Bacău, în urma unor investiții de 50.000 de euro, respectiv 30.000 de euro.
„De asemenea, vom aduce un brand nou, ceea ce înseamnă investiții de 300.000-350.000 de euro. Aici luăm în calcul costurile stocului inițial, materialele de suport-vânzare, amenajarea unor spații dedicate noii game, plus cheltuielile de training, vizite de protocol ale furnizorilor externi, posibile extinderi logistice“, mai spune Cătălina Trupșor.
Plus 40 la sută
Anul trecut, compania a avut o cifră de afaceri de 3 milioane de euro, cu aproximativ 20% mai mult față de 2021, iar pentru 2023 antreprenoarea se așteaptă la o creștere de 40%, la 4,2 milioane euro. „În 2022, proiectele la cheie au însemnat aproximativ 20% din venituri, iar pentru 2023 ne propunem să creștem considerabil atât numărul lor, cât și ponderea în cifra de afaceri. Observăm că pe piață există cerere pentru finisaje de lux și, de aceea, luăm în considerare să aducem și alte branduri internaționale în portofoliu.“
Compania oferă pachete personalizate de servicii care pot include: consultanță în alegerea culorii, texturii și finisajelor potrivite, în funcție de specificul proiectului, consultanță în bugetare (estimarea și calcularea bugetului), suport tehnic pentru pregătirea vopselei, consiliere în șantier, precum și recomandări de specialiști – arhitecți, designeri, aplicatori, constructori. De altfel, unul dintre principalele canale de vânzare ale companiei este reprezentat de proiectele realizate prin colaboratori, canal care generează aproximativ 40% din vânzări.
Potrivit fondatoarei Color Smart Distribution, în ultimul timp a crescut și cererea pentru vopseaua de tip ecologic, ce are în compoziție pigmenți naturali, fiind creată prin înlocuirea materialelor derivate din fosile cu materiale regenerabile provenite din biomasă. „Foarte mulți dintre clienți descoperă aceste produse abia când ajung în showroomurile noastre și le preferă mai ales în cazul în care au copii mici sau animale de companie. În străinătate există deja o cultură solidă legată de utilizarea produselor sustenabile și a materialelor ecologice în amenajarea spațiilor“, adaugă Cătălina Trupșor.
Referitor la modul în care afacerea sa a fost afectată de inflație, de incertitudinea economică și politică sau de criza energetică, spune că s-a confruntat cu provocări mari, mai ales că multe proiecte s-au amânat sau chiar anulat. „Am avut întârzieri neplanificate și în dezvoltarea rețelei de distribuție. Oamenii nu au mai luat decizii să înceapă un nou business sau să diversifice gama de produse distribuite. În 2022, arhitecții și designerii au avut proiecte mai puține și mai mici, ceea ce presupune mai multă atenție, efort și concentrare pentru a duce la bun sfârșit lucrările contractate.“
În plus, multe dintre materialele folosite în construcții s-au scumpit în anul care a trecut. Pe segmentul finisajelor și al vopselelor, de exemplu, prețurile au crescut cu 20-25% față de finalul lui 2021. În aceste condiții, creșterile accelerate ale costurilor de transport, deprecierea cursului valutar leu/euro și problemele energetice – costul petrolului și al gazului – vor continua să afecteze toate industriile pe termen mediu și lung.
Acest articol a apărut în numărul 155 al revistei NewMoney