ChatGPT a înregistrat în iunie primul declin al traficului său de vizitatori
ChatGPT, popularul chatbot de inteligenţă artificială lansat în noiembrie, a înregistrat pentru prima oară, în iunie, un declin al traficului lunar către site-ul său web şi al vizitatorilor săi unici, potrivit companiei de analiză Similarweb, citată de Reuters, scrie News.ro.
Traficul mondial pentru desktop şi mobil către site-ul ChatGPT a scăzut cu 9,7% în iunie faţă de mai, în timp ce vizitatorii unici pe site-ul ChatGPT au scăzut cu 5,7%.
De asemenea, timpul petrecut de vizitatori pe site a scăzut cu 8,5%, arată datele Similarweb.
OpenAI nu a răspuns imediat la o cerere de comentarii.
ChatGPT a declanşat o utilizare frenetică a inteligenței artificiale generative în sarcinile zilnice, de la scriere la programare, şi a ajuns la 100 de milioane de utilizatori activi lunar, în ianuarie, la două luni după lansare.
Este aplicaţia pentru consumatori cu cea mai rapidă creştere consemnată vreodată şi acum se mândreşte cu peste 1,5 miliarde de vizite lunare, fiind unul dintre primele 20 de site-uri web din lume.
De exemplu, ChatGPT a depăşit cu mult Bing, motorul de căutare al Microsoft, care utilizează tehnologia OpenAI.
În ultimele luni au fost lansaţi câţiva concurenţi ai ChatGPT, inclusiv chatbot-ul Bard al Google.
În luna mai, OpenAI a lansat, de asemenea, aplicaţia ChatGPT pe sistemul iOS, ceea ce ar putea distruge o parte din traficul de pe site-ul său.
Unii leagă, de asemenea, schimbarea utilizării de vacanţa de vară pentru elevi, deoarece mai puţini dintre aceştia caută ajutor la teme.
Recenta încetinire a creşterii ar putea ajuta la controlul costurilor de rulare ale ChatGPT, care necesită o putere de calcul intensivă pentru a răspunde la întrebări.
Sam Altman, directorul general al OpenAI, a descris costul de funcţionare a serviciilor ca fiind ”extrem de mare”.
ChatGPT este gratuit, dar oferă şi un abonament premium, unde utilizatorii pot plăti 20 de dolari pe lună pentru a accesa modelul mai avansat al OpenAI, GPT-4.
Peste jumătate de milion de oameni s-au înscris pentru abonament, conform estimărilor YipitData.
OpenAI a proiectat venituri de 200 de milioane de dolari în acest an.
Pe lângă ChatGPT, compania câştigă bani vânzând acces API la modelele sale AI pentru dezvoltatori şi întreprinderi, direct şi printr-un parteneriat cu Microsoft, care a investit peste 10 miliarde de dolari în companie.