Ce strategie are TUI TravelCenter pentru a-și dubla cifra de afaceri în 2023
Cum apetitul românilor pentru vacanțe crește, TUI TravelCenter vine cu o strategie cu potențial să îi dubleze cifra de afaceri în 2023.
Într-o ordine firească a lucrurilor, după perioada dificilă din pandemie, vacanțele au devenit din nou cap de listă între prioritățile românilor, în vreme ce agențiile de turism și-au reconstruit strategiile de business. Pentru TUI TravelCenter, franciza în România a Grupului TUI (cel mai mare tur-operator la nivel mondial), deținută de German Touristik Group, ultimul an a fost și despre un plan detaliat pentru extinderea cu noi sedii la nivel național, în paralel cu lansarea unor destinații-cheie.
De altfel, aceste două direcții reprezintă pilonii de stabilitate pentru TUI TravelCenter în România, ceea ce ar putea să ducă la o creștere de 100% a cifrei de afaceri în 2023, până la 15-16 milioane de euro. „Estimăm că vom închide 2022 cu aproximativ 10.000 de turiști – avem 8.000 până la acest moment –, cu o valoare medie de 725 de euro de persoană“, spune Ștefan Leontin Joos, chief executive officer (CEO) al TUI TravelCenter. În condițiile în care va crește și valoarea medie pe rezervare odată cu vânzarea de vacanțe exotice, cifra de afaceri va fi, cel mai probabil, „undeva între 7,5 și 8 milioane de euro anul acesta“.
Mai multe sedii TUI TravelCenter
„Noi avem niște angajamente luate prin contractul de franciză în ceea ce privește dezvoltarea rețelei proprii de vânzare a TUI TravelCenter în România. Targetul e să ajungem în următorii doi ani la 30 de agenții în toată țara. Evident că ne dorim o acoperire națională în cele mai importante orașe. În unele vom avea, poate, două sedii, în altele, câte unul“, detaliază Ștefan Leontin Joos, în prezent fiind deschise 12 sedii, plus sediul central.
Următorul pe listă (din cele câteva plănuite până la finalul lui 2022) se lansează în curând, în colaborare cu lanțul de retail Kaufland, în Pantelimon, București. „Este un proiect-pilot, cu expunere la stradă, într-o zonă cu trafic. Ne dorim ca acesta să fie primul TUI TravelCenter deschis în cadrul unui mare magazin. Decizia de a deschide și altele în acest format depinde și de rezultatele pe care le vom avea acolo“, punctează la rândul său Elena Anghel, director comercial al TUI TravelCenter.
Ce înseamnă la nivel de investiție aceste noi sedii? Potrivit lui Ștefan Leontin Joos, un factor principal este locul – stradal sau în mall. Astfel că, în medie, o investiție în mall poate ajunge undeva la 25.000-30.000 de euro, iar într-un punct stradal, spre 8.000-10.000 de euro, poate chiar 15.000 de euro, în funcție de îmbunătățirile de care are nevoie spațiul. Desigur, aceste valori pot crește de aici înainte din cauza inflației.
Mișcări în piață
Un aspect deloc de neglijat când vine vorba despre evoluția companiei este legat de efectele războiului din Ucraina, care se resimt nu doar în piața de turism, ci și în celelalte domenii, creând un tăvălug de scumpiri. De aici, și schimbările de comportament ale turiștilor. Totuși, potrivit celor doi reprezentanți ai TUI, chiar și pe acest fond marcat de o criză geopolitică și economică, românii cu venituri peste medie – publicul-țintă al TUI – vor continua să călătorească.
În termeni de preferințe, destinațiile asiatice – Thailanda, Bali, Malaysia, Singapore –, preferate de turiști în perioada prepandemică pentru vacanța de iarnă, au revenit în topul căutărilor pe măsură ce au redevenit accesibile după ridicarea totală a restricțiilor sanitare, potrivit unei analize a TUI TravelCenter. Astfel, e de așteptat ca aceste destinații să domine clasamentul în următoarele luni, alăturându-se pe lista celor în care românii au putut călători și în 2021, precum Dubai, Egipt, Maldive sau Zanzibar.
„Este complicat de prezis în acest moment o destinație-vedetă a sezonului de iarnă 2022-2023, pentru că trebuie să privim lucrurile din două perspective: a prețului și a luxului. Turiștii pentru care prețul e principalul criteriu după care se ghidează când decid unde merg în vacanță se orientează mai ales spre Thailanda și Bali, în Asia, dar și spre Mexic, Republica Dominicană și Cuba, în America Latină. Pentru românii care caută vacanțe de lux, unde bugetul nu este neapărat un criteriu, topul arată diferit, Mauritius, Maldive, Zanzibar și Seychelles fiind favorite“, adaugă Ștefan Leontin Joos. Tariful pentru un sejur de șapte nopți de revelion, care include cazare cu mic dejun și transport într-o destinație exotică, prin TUI, pornește de la 1.150 de euro de persoană, în Thailanda (Phuket), și poate ajunge la 6.500 de euro de persoană, în Maldive.
Anul acesta, cea mai scumpă vacanță vândută de TUI TravelCenter a fost de peste 20.000 de euro – un sejur de șapte nopți pentru două persoane în Mauritius, fără transport, în regim de demipensiune la un hotel de cinci stele.
De altfel, numărul mare de solicitări înregistrat în plină pandemie pentru destinațiile exotice îndepărtate i-a determinat pe reprezentanții TUI TravelCenter să pună la punct programe turistice speciale pentru finalul anului 2022 și pentru primul trimestru al anului viitor. Astfel, românii vor putea zbura direct din București către Zanzibar; totodată, datorită conexiunilor cu compania-mamă, turiștii TUI vor avea trei zboruri pe săptămână către Maldive și Mauritius și două curse săptămânale către Mexic, cu plecare din București și escală la Viena.
Grupul TUI a ieșit de pe piața românească după ce antreprenorul Dragoș Anastasiu a vândut către Dertour lanțul de agenții de turism (anunțul a fost făcut în vara lui 2019) care funcționau sub brandul TUI, însă a revenit ulterior pe piața locală, ca franciză. În prezent, franciza TUI (activă în România sub brandul TUI TravelCenter) are o rețea proprie de agenții, cu o echipă de vânzare și conducere proprii.
La nivel mondial, TUI Group operează în aproximativ 180 de destinații și reunește peste 380 de hoteluri.
Acest articol a apărut în numărul 149 al revistei NewMoney.