Ce planuri are Trendyol pentru piața din România? Compania anunță investiții în oameni și în infrastructură
În strategia de expansiune la nivel de regiune a Trendyol, platformă de comerț electronic al cărei acționar majoritar este Alibaba Group Holding, România joacă un rol cheie. Compania, cu sediul în Istanbul (Turcia), a anunțat astăzi planurile sale de dezvoltare, urmând să deschidă un sediu în București, dar și un depozit în plan local, pentru care va angaja circa 250 de persoane, la momentul în care va deveni operațional, respectiv în 2025. Totodată, Trendyol intenționează să integreze vânzători locali pe marketplace-ul său.
”În anul următor, ne angajăm să extindem și mai mult oferta Trendyol pe piața locală, să deschidem un birou în București și un depozit regional, dar și să integrăm vânzători locali și regionali pe platformă, respectându-ne în același timp angajamentele de sustenabilitate”, a declarat Çağlayan Çetin (foto), președinte Trendyol Group. Conform spuselor sale, în România va fi cel mai mare mare hub al companiei din Europa de Sud-Est, proiect care se va materializa printr-un parteneriat cu un dezvoltator local.
”Ne-am lansat în șapte țări din Europa de Sud-Est (inclusiv în România, n.r,). Avem încredere că ne vom dezvola rapid în România, țară cu un potențial foarte mare de creștere”, a punctat Çağlayan Çetin.
Compania a lansat aplicația în limba română în ianuarie 2024 și a înregistrat cea mai rapidă creștere de pe piețele din Europa Centrală și de Est (CEE), ajungând la 500.000 de clienți în România până în prezent. De la lansarea pe piața locală, a vândut în România peste 3 milioane de articole.
Trendyol oferă săptămânal o selecție de peste 2,5 milioane de produse de la branduri turcești bine-cunoscute, printre care Koton, DeFacto, Altınyıldız, LC Waikiki, Mavi, precum și de la branduri globale precum adidas, New Balance, Tommy Hilfiger, Converse și Calvin Klein, dar și cea mai bine vândută colecție Trendyol, care este, de asemenea, comercializată pe platforme partenere în peste 100 de țări din întreaga lume.
Compania finalizează și cel de-al doilea an al Planului său de Dezvoltare Durabilă. Această strategie și agendă cuprinzătoare privind sustenabilitatea stă la baza activităților sale de producție sustenabilă, reducere a emisiilor de dioxid de carbon, gestionarea deșeurilor.
Trendyol a fost fondat la Istanbul în 2010, iar în prezent conectează peste 250.000 de comercianți și branduri cu mai bine de 35 de milioane de clienți prin intermediul aplicațiilor dedicate în limbile locale din Turcia, Germania, Azerbaidjan, statele din Golf și, recent, din România, Cehia, Slovacia, Polonia, Ungaria, Bulgaria și Grecia.