Extinderea internațională, punct cheie în planurile de business ale antreprenorului Marius Dosinescu

Cu o nouă linie de business lansată în 2024, antreprenorul Marius Dosinescu trasează în prezent strategii precise pentru extinderea internațională. 

„În mijlocul anului viitor estimăm că vom începe o campanie pe Statele Unite și Marea Britanie, iar în 2026, pe Canada și res­­tul țărilor mai mari, care au piețe digitale dezvoltate“, spune astăzi Marius Dosinescu despre Adverlink.net, o plat­formă online creată să conecteze publisherii și advertiserii cu un sistem de tip Links as a Service (LaaS).

Lansată în plan local în vara acestui an, noua linie de business promite și cifre importante în 2025: intenția este să ajungă la peste 1.000 de advertiseri și 200.000 de euro venituri lu­nare recurente. Iată că exitul din FlorideLux.ro (afacere înființată de antreprenor în anul 2003 și vândută în 2022 către Magnolia, deținută de familia Molnar) îl plasează acum pe Ma­­rius Dosinescu într-o nouă formulă de business, adaptată unui mediu digital în continuă transformare.

CE A FOST ȘI CE VA FI

Transferul afacerii FlorideLux.ro către Magnolia s-a finalizat în vara lui 2022, iar procesul de supervizare a integrării în noul business, în martie 2023. Com­pania lui Dosinescu ajunsese la afaceri de circa 1,5 mili­oane de euro în 2021, comenzile zilnice fiind de ordinul sute­lor, cu o medie anuală a clienților recurenți de 35.000 și a unui bon de comandă de 40 de euro.

„Nu a fost ușor să mă despart de un business în care am in­vestit timp de 19 ani. Însă am simțit că este momentul po­trivit pentru un exit, ținând cont că FlorideLux.ro a ajuns la maturitate. Mi-am dorit foarte mult să mă întorc la pasiunea mea, IT & SEO (search engine optimization, n.r.), motiv pentru care am lansat un nou business. De-a lungul anilor am de­venit tot mai interesat de ceea ce presupune SEO și am ajuns să îmi dezvolt propriile unelte“, declara Marius Dosinescu în primăvara anului trecut.

Antreprenorul a intrat în business prima oară când era foarte tânăr, la 21 de ani, prin lansarea agenției de web design și web development Avantaj Net. După ce a eficientizat activitatea agenției, a început să dezvolte FlorideLux.ro, ur­mă­rind ceea ce se întâmpla în online-ul american, pentru a în­țelege comportamentul internauților și interesul lor pentru felul în care se dezvolta comerțul în format electronic la vremea aceea.

Cu alte cuvinte, FlorideLux.ro a început în urmă cu circa două decenii, ca un proiect intern al agenției Avantaj Net, dez­voltat de la zero, după identificarea unei nișe de piață ine­xistente în acel moment la nivel local, a comerțului online cu flori, bu­chete și aranjamente florale. Investiția inițială în dezvoltarea platformei propriu-zise și cumpărarea primelor mașini folo­site la livrarea comenzilor a fost de aproximativ 15.000 de euro, ajungând în cele din urmă la un total de apro­xi­mativ 30.000 de euro.

Acum, antreprenorul se concentrează pe Aysa.ai, soft de op­timizare pentru motoarele de căutare, dedicat industriei de e-commerce, lansat în 2023. În ianuarie 2024, compania a anunțat că atrage o investiție de 150.000 de euro de la Innovator Spark (jucător cu experiență în dezvoltare software end-to-end), structurată în trei tranșe egale (de 50.000 de euro), fiecare reprezentând 1,25% din companie. Printre altele, scopul investiției este expansiunea în regiuni noi. De­sigur, Marius Dosinescu este deschis înspre noi parteneriate pentru a accelera dezvoltarea companiei.

„Suntem în discuții cu mai multe fonduri de investiții din Grecia, Polonia, Statele Unite și România. Căutăm în continuare investitori“, spune antreprenorul. În 2024 este estimată o cifră de afaceri de 150.000 de euro pentru Aysa.ai, ceea ce în­seamnă o dublare față de anul trecut, fiind integrată aici și noua linie de business, Adverlink.net, soluție ce are în prim-plan nevoile din domeniul SEO, mai ales în zona de link buil­ding, facilitând achiziția și gestionarea linkurilor în mod auto­matizat.

200 DE EURO, MEDIA ABONAMENTULUI

„Practic, ce facem acum? Construim în cercuri concentrice, cum le spun eu. Noi testăm soluția și facem mici ajustări. (…) Am extins deja în Bulgaria, Grecia, Ungaria, Moldova, Serbia, Mun­te­negru. Și după ce terminăm cu toate ajustările și ne consi­derăm pregătiți, mergem mai departe, către partea de vest și Statele Unite, Marea Britanie, Canada. (…) Estimăm că ve­niturile vor începe să apară la începutul anului viitor“, de­ta­liază Marius Dosinescu. Într-o primă fază, obiectivul în 2025 este „să avem 1.000 de advertiseri cu un abonament lunar în medie de 200 de euro“, așadar venituri recurente lunare de 200.000 de euro. Până acum, în această nouă linie de business s-au investit în jur de 45.000 de euro, acoperind salariile și partea tehnică, respectiv cheltuieli administrative și servere, plus licențe.

Antreprenorul spune că lucrează la încă o soluție integrată, pe care ar putea să o lanseze în perioada următoare. Și, cu planuri puse deja la punct pentru 2025 – „o să intrăm puternic pe zona de prezență la târgurile internaționale“ –, businessul Aysa.ai va mai bifa, cel mai probabil, încă o dublare a cifrei de afaceri, până la 300.000 de euro. Sau poate chiar mai mult – spre 350.000 de euro. Așa arată astăzi estimările.

FOTO: Aysa.ai