Ce își propune retailerul online eMAG odată cu lansarea recentă a noului spa­țiu de shopping Dermato Shop

Piața românească de dermato-cosmetice ar urma să crească anul acesta cu 25%, până la 150 de milioane de euro, prin comparație cu 2022, conform estimărilor celui mai mare retailer online de la noi – eMAG –, cel care a anunțat recent lansarea Dermato Shop, un concept shop-in-shop destinat produselor dermato-cosmetice.

Mișcarea sa este una strategică, în contextul în care peste un milion de români cumpără anual produse cosmetice prin intermediul platformei sale, iar 30% dintre aceștia revin lunar. „Avem planuri am­bițioase, care vizează creșterea gradului de penetrare al catego­riei în online, și ne propunem astfel să creștem cu 50% volumele de produse der­mato-cosmetice prin intermediul Dermato Shop în următorul an“, spune Stejara Pircan, senior VP eMAG România.

Practic, lansarea noului spațiu de shopping vine ca răspuns la creșterea interesului consumatorilor pentru produsele multifuncționale care pot fi folosite de în­treaga familie. Lucru observat de altfel și în farmaciile publice de la noi, care vând astfel de produse, în concurență directă cu ceilalți retaileri.

Un studiu realizat de Cegedim Custo­mer Information arată că românii au achi­ziționat 10,8 milioane de cutii de dermato-cosmetice între iulie 2022 și iunie 2023, în valoare totală de 600,2 milioane de lei (121,8 milioane de euro), la nivel de preț cu amănuntul. Din acest total, produsele pen­tru îngrijirea feței au fost pe primul loc (40,2%), urmate de cele pentru îngrijirea corpului (20,1%) și a pă­rului (18,0%).

„Noi am început să dezvoltăm categoria în urmă cu trei ani. Aveam o gamă com­pletă, însă, pentru că pe eMAG sunt peste 15 milioane de produse, iar pentru unii clienți putea părea dificil de navigat și identificat rapid ce aveau nevoie, am vrut să venim în sprijinul lor, ajutându-i să identifice produ­sele dorite cât mai simplu cu putință“, mai spune Pircan. Răspunsul retailerului a fost Dermato Shop, primul shop-in-shop destinat produselor dermato-cosmetice, unde pot fi găsite aproximativ 3.000 de produse de la companii internaționale sau locale.

„Astăzi, peste două miliarde de oameni din lume se confruntă cu probleme ale pielii. (…) În această lume complexă și din ce în ce mai exigentă, brandurile noastre der­matologice joacă un rol esențial: pe de o parte, de a răspunde patologiilor pielii aflate în creștere, iar pe de altă parte, de a răspunde nevoilor crescute de frumusețe“, spune și Claudia Florea, general manager L’Oreal Dermatological Beauty România, partener în platforma eMAG Marketplace.

Nume care vând

La nivelul pieței locale, farmaciile din București-Ilfov au generat circa 38-39% din consumul total de derma­to-cosmetice din România înregistrat în peri­oada iulie 2022 – iunie 2023, mai arată stu­diul Cegedim. Iar companiile care au vândut cel mai mult sunt: L’Oreal (în portofoliul căreia se află branduri precum Vichy, La Roche Posay sau Cerave), cu 3,25 milioane de unități, Pierre Fabre (reprezentată de bran­durile Avène, Ducray, Klorane, A-Derma), cu vânzări de 1,46 milioane de unități, și Naos Skin Care (printre brandurile sale fiind Bioderma și Institut Esthederm), cu 1,17 mi­lioane de unități. În ceea ce privește produ­că­torii locali, lideri pe segmentul vânzărilor sunt clujenii de la Farmec, cu 394.000 de unități.

„Produsele care se regăsesc în Dermato Shop sunt la limita dintre beauty și sănă­tate, fiind recomandate de medici, iar unele, folo­site de cosmeticieni. Prin acest nou concept, mizăm pe o creștere mai accele­rată de­cât creșterea pieței“, punctează Stejara Pircan. Conform spuselor sale, piața româ­nească de dermato-cosmetice a ajuns la o valoare de circa 120 de milioane de euro în 2022, iar anul acesta se estimează că va înregistra o creștere de 25% față de anul trecut. „Este una dintre industriile cu potențial foarte mare, dacă ne uităm la piețe mai mature pre­cum Germania, unde cana­lul online re­pre­zintă peste 30%, sau Regatul Unit al Marii Britanii, unde este chiar mai mare.“

Raluca Bereanda, country director OTC & Consumer HealthCare MagnaPharm, spune la rândul ei că 35% dintre consumatori achi­ziționează astăzi produse de beauty și îngrijire personală din mediul online, cu perspec­tive de creștere în următorii ani.

În cazul eMAG, vânzarea produselor de folosință zilnică a crescut în prima jumătate a acestui an cu 22% față de aceeași perioadă a anului trecut. Clienții au cheltuit, în medie, 259 de lei pe lună pentru produse precum cele cosmetice, pentru îngrijirea casei, ju­cării, haine, încălțăminte, cărți, cafea sau ceai. Când vine vorba despre metoda prefe­rată de livrare, s-a optat cel mai mult pentru li­vrarea în easybox, circa 63% dintre cum­părăturile obișnuite fiind livrate la unul dintre cele peste 3.800 de lockere din țară.

Și cross-border

În prezent, prin intermediul platformei eMAG Marketplace, apro­xi­mativ 5.000 de selleri români sunt activi și cross-border, cu produse din mai multe ca­te­gorii. În primul semestru din 2023, aceștia au realizat exporturi de peste 5 milioane de produse în Ungaria, iar în Bulgaria, de 3,3 milioane de produse. Extinderea rapidă a ofertei de produse în cele două țări a fost ac­celerată datorită programului Fulfilment by eMAG (FBE), lansat în această vară, prin intermediul căruia sellerii pot livra în Ungaria și în Bulgaria produsele direct din depozitul din România, la aceleași costuri.

„Programul nostru cross-border poate des­chide rapid o nouă piață pentru orice seller român din Marketplace, iar cu FBE cross-border au soluția prin care își pot exporta produsele într-un mod mai avantajos decât cu orice soluție proprie de depozitare și gestionare a stocurilor internaționale. Un antreprenor român care vrea să se dezvolte în regiune ar trebui să investească în cel pu­țin nouă tipuri de operațiuni suplimentare activității curente, pentru a putea vinde la nivel regional: de la costurile cu tehnologia de management al stocurilor și soluțiile de curierat până la cele legate de riscurile va­lutare, de traduceri sau de resursele umane necesare vânzării în alte țări. Acum, aceste operațiuni sunt gestionate toate prin intermediul soluției noastre cross-border“, sub­li­niază Stejara Pircan.

Produsele listate de sellerii români în eMAG Ungaria și Bulgaria beneficiază de traducerea în cele două limbi, fără costuri suplimentare, dar și de conversia automată a prețurilor în monedele locale. Mai mult, prin FBE cross-border, eMAG se ocupă de toată lo­gistica, de la recepție, depozitare, pi­cking, îm­pachetare, livrare, relații cu clienții sau retur. Grupul eMAG a avut în anul fiscal 2023, încheiat la 31 martie, venituri de 2,14 mi­liarde de dolari, cu 4% mai puțin față de anul anterior. Înființată în 2001, compania este lider al pieței de comerț online, dezvol­tând mai multe aplicații de comerț electronic.

Acest articol a apărut în numărul 172 al revistei NewMoney

FOTO: Getty