Carrefour preia toate magazinele Cora

Carrefour anunță săptămâna aceasta semnarea unui acord cu Grupul Louis Delhaize ce presupune preluarea activităților Cora din România, incluzând 10 hipermarketuri și 8 magazine Cora Urban, precum și preluarea celor aproximativ 2400 de angajați.

Această tranzacție va consolida prezența Carrefour în România, prin hipermarketurile și formatele de proximitate preluate în locații cheie; acestea vor fi transformate ulterior în magazine ale brandului Carrefour și adaptate formatelor sale.

Tranzacția este supusă aprobării de către autoritățile abilitate în domeniul concurențial și se așteaptă a fi finalizată până la sfârșitul anului 2023.

“Compania Carrefour este determinată să-și continue creșterea pe piața locală. Această achiziție demonstrează ambiția noastră de a deveni prima alegere a românilor în materie de retaileri, contribuind la rețeaua noastră cu două formate principale – hipermarketuri și magazine de proximitate. Carrefour are încredere deplină în formatul de hipermarket și în rolul său strategic pentru prezența locală, el fiind sursa principală pentru misiunile de cumpărare săptămânale și de satisfacere a nevoilor de bază ale clienților noștri.

Prin acest proces vom adăuga 10 noi hipermarketuri pentru o acoperire națională cât mai bună. Sunt încântat de această realizare a businessului local și îmi propun să asigur o tranziție cât mai bună pentru toate părțile implicate – de la noii noștri colegi, furnizori sau viitori clienți”, declară Julien Munch, CEO Carrefour România.

Aceasta este a doua tranzacție prin care Carrefour își consolidează poziția în piață achiziționând un concurent. În 2015, francezii au preluat de la compania germana REWE operaţiunile Billa din România, res­­pectiv o re­­ţea de 86 de magazine cu un rulaj atunci de peste 300 milioane de euro.

Grupul Carrefour numără în prezent 341 de magazine dintre care 37 hipermarketuri ‘Carrefour’, 262 supermarketuri (221 magazine ‘Market’ si 41 magazine ‘Express Orange’), 42 magazine de proximitate ‘Express’ și 8 magazine de proximitate ‘Contact’.