„Bun pentru tine, Bun pentru planetă”: noua strategie pe nutriție a Nestlé răspunde nevoilor actuale ale consumatorilor (P)

Nutriția face parte din ADN-ul Nestlé de peste 150 de ani. Pentru a îndeplini așteptările consumatorilor și a răspunde tendințelor globale de adoptare a unei alimentații echilibrate, Nestlé își revizuiește strategia de nutriție și introduce o nouă abordare Bun pentru tine, bun pentru planetă”, prin care încorporează partea de nutriție și sănătate în dezvoltarea durabilă a plantei și a noastră ca societate.

Noua strategie pe nutriție a Nestlé implică două direcții: îmbunătățirea produselor și educația pentru o alimentație echilibrată și mai sustenabilă.

De altfel, Nestlé și-a stabilit obiectivul de a crește vânzările produselor sale mai nutritive cu 20-25 de miliarde de franci elvețieni (echivalent cu 21-26 miliarde euro) până în 2030.

În 2023, 59% din vânzările nete, excluzând PetCare, au provenit din produse mai nutritive (conform cu criteriile independente Health Star Rating, recunoscute la nivel global) și produsele destinate nevoilor nutriționale speciale (cum ar fi alimentele pentru bebeluși, suplimentele alimentare de vitamine și minerale și nutriția medicală).

Îmbunătățirea valorii nutriționale a produselor implică adăugarea de ingrediente benefice, cum ar fi cereale integrale, fibre alimentare, vitamine și minerale, iar pe de altă parte stipulează reducerea în continuare a conținuturilor de zahăr, sare și grăsimi saturate, inclusiv prin explorarea noilor tehnologii brevetate. De asemenea, Nestlé anunță că toate dulciurile pentru copii vor avea maxim 110 calorii per porție.

Nutriția a evoluat rapid și semnificativ, atât ca știință, cât și ca percepție. Pentru cei mai mulți dintre noi, mâncarea nu mai este doar o sursă de energie și nutrienți, cum sunt: glucidele, proteinele, grăsimile, vitaminele și mineralele. Alimentele interacționează și cu starea noastră emoțională într-o relație bidirecțională, adică alimentele ne pot influența starea psihică, inclusiv procesele cognitive, dar și starea nostră are efecte asupra consumului de alimente. Nu în ultimul rând, mâncarea are un important rol social, care în România este foarte bine definit”, explică Nicoleta Tupiță, dietetician autorizat și Manager Nutriție Nestlé România, Bulgaria și Țările Adriatice.

Nestlé își propune să ofere produsele potrivite pentru toate aceste ocazii, ghidând în același timp oamenii către o alimentație mai echilibrată și mai sustenabilă. Cu toții vrem să ne bucurăm de alimente gustoase și hrănitoare, care sunt și prietenoase cu mediul. Cu toate acestea, trei miliarde de oameni din întreaga lume nu își pot permite o alimentație sănătoasă. Oamenii se luptă cu accesibilitatea, timpul, poftele și informațiile valide limitate.

Pentru a ghida oamenii către un consum echilibrat, Nestlé are deja o serie de inițiative educaționale, de la etichetarea nutrițională transparentă la programe de nutriție în școli și rețete echilibrate, în conformitate cu reglementările locale. Sub inițiativa globală Nestlé for Healthier Kids, promovează un stil de viață sănătos, iar prin ghidul NutriPorția, vine cu o metodă prin care părinții pot pregăti mese echilibrate pentru familiile lor.

Prin politica strictă de marketing către copii, adoptată în mod voluntar, Nestlé se angajează să nu facă nicio comunicare spre copiii sub 16 ani pentru categoria de dulciuri sau pentru alte alimente care scorează mai puțin la criteriile nutritive.

Prin această nouă strategie “Bun pentru tine, bun pentru planetă”, Nestlé își intensifică măsurile pentru a ajuta oamenii să se bucure de o alimentație echilibrată într-un mod cât mai sustenabil.