Black Friday, toate cifrele. Topul cumpărăturilor pe județe. Românii au petrecut, cumulat, aproape 258 de ani într-o singură zi, doar pe site-ul eMag
(Autor: Şerban Buşcu)
Fenomenul Black Friday capătă proporții tota mai mari în România. Datele raportate de eMag, cel mai mare jucător din piața de e-commerce, arată că peste 647.000 de clienți au cumpărat cel puțin un produs într-o singură zi, ei petrecând, cumulat, aproape 258 de ani pe site-ul companiei.
Românii care au făcut cumpărături de la Emag de Black Friday au cheltuit, în medie, aproape 1.400 de lei, însă vârfurile depășesc și 1.600 de lei, nivel care reprezintă circa 30% din salariu mediu net pe luna septembrie. În topul pe județe (vezi tabelul de mai jos) apar și câteva surprize, pe locuri de vârf fiind regiuni în care salariile sunt printre cele mai mici din România.
În total, s-au cheltuit aprope 897 de milioane de lei de către 647.000 de clienți. Peste 80% din cumpărători au optat să ridice comanda direct de la EasyBox, arată datele centralizate de Emag. Aun fost peste 234 de milioane de vizualizări ale site-ului și peste 12 milioane de vizite, cu un maxim de peste 391.000 de vizitatori simultan. Toți acești indicatori reprezintă recorduri istorice.
Cosmeticele, băuturile, jucăriile, și aparatele electronice și electrocasnice au constituit, în această ordine, principalele ținte ale vânătorilor de oferte.
Loc | Județ | Sumă medie/comandă |
1 | București | 1.601 lei |
2 | Constanța | 1.591 lei |
3 | Dolj | 1.579 lei |
4 | Bihor | 1.552 lei |
5 | Giurgiu | 1.539 lei |
6 | Ilfov | 1.534 lei |
7 | Timiș | 1.515 lei |
8 | Mureș | 1.503 lei |
Topul județelor cu cele mai mari sume medii per comandă de Black Friday
Cei 13.200 de sellerii din Marketplace, care au avut oferte în eveniment, au înregistrat vânzări cu 30% mai mari faţă de ediţia de anul trecut.
În această zi a fost atins şi un nou record al clienţilor care au activ un abonament Genius, cu livrări nelimitate gratuite şi oferte exclusive, care a ajuns la un milion de utilizatori în România.
„Black Friday este un moment foarte aşteptat de români, iar rezultatele din acest an confirmă acest lucru. Clienţii se pregătesc din timp, îşi planifică cumpărăturile şi aleg cele mai bune oferte în momentul în care iau decizia de achiziţie.
Implicarea activă a comercianţilor din Marketplace, care au adus un număr mai mare de oferte la cele mai bune preţuri din an şi opţiunile flexibile de plată şi livrare au răspuns nevoilor oamenilor şi au menţinut interesul la cote ridicate până târziu în noapte”, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.