Auchan continuă să se dezvolte în plan local. Cu peste 7.000 de angajați, compania plusează astăzi pe mai multe direcții, inclusiv pe sustenabilitate
Retailerul Auchan a ajuns la 440 de magazine la nivel național și anunță noi planuri de extindere. Compania a împlinit 18 ani de la deschiderea primului magazin – Auchan Titan (București), iar acum dezvoltă o rețea multi-format sub mărcile Auchan, ATAC, MyAuchan și Simply, cu o medie zilnică de peste 350.000 de clienți.
Potrivit reprezentanților companiei, retailerul sprijină economia locală și producătorii români, gama alimentară fiind formată în proporție de peste 90% din produse de la companii din România. Pe rafturile hipermarketurilor sale, se regăsesc aproximativ 50.000 de produse, din care circa 1.300 sunt produse alimentare marcă proprie. Din acestea, peste 1.000 sunt produse în România, cu producători locali.
Totodată, a dezvoltat până în prezent 85 de filiere de produse agro-alimentare românești, respectiv colaborări pe termen lung cu 50 de producători români.
În primii 9 ani, Auchan s-a concentrat pe dezvoltarea formatului de hipermarket, ajungând la 33 de magazine în 18 orașe până în 2015. În următorii 3 ani, a lansat formatul de proximitate și magazinul online, iar în 2019 a deschis primul supermarket. În 2023, a finalizat unul dintre cele mai ample proiecte din retail, integrarea a aproximativ 400 de magazine MyAuchan în stațiile Petrom. Tot în 2023, a introdus conceptul de hiper-discount, prezent astăzi în magazinele ATAC Hiper Discount. De asemenea, anul acesta a marcat o premieră pe plan local prin inaugurarea primului magazin 100% autonom, Auchan Go și a lansat franciza Simply by Auchan.
Retailerul este prezent în toate județele, având o rețea formată din 26 de hipermarketuri, 7 hipermarketuri discount ATAC, 8 supermarketuri, 395 de magazine MyAuchan, majoritatea în stațiile Petrom, 4 magazine Simply by Auchan și o strategie client omnicanal. În 2023, compania a înregistrat afaceri de 7,25 de miliarde de lei, cu 5% mai mult față de 2022.
Dezvoltare în franciză
Pentru Auchan, 2025 va fi și despre expansiunea în zona de franciză. Potrivit lui Ionuț Ardeleanu, director general Auchan Retail România, în 2024 au fost lansate primele magazine în franciză sub brandul Simply by Auchan, urmând ca în 2025 – ”cel mai probabil” – să fie lansate și ”primele francize hard, sub brandul MyAuchan”.
Până la momentul de față, au fost semnate opt parteneriate pentru Simply by Auchan, estimarea fiind să se ajungă la 20 de magazine până la sfârșitul lui 2024.
Mai mult, retailerul se va dezvolta și pe segmentul de discount, având deja șapte magazine sub brandul ATAC.
Prietenos cu mediul
Compania investește mult și în proiecte de sustenabilitate, proiecte axate pe reciclare, combaterea risipei alimentare, reducerea plasticului și promovarea economiei circulare de-a lungul întregului lanț valoric. Câteva cifre în această direcție sunt mai mult decât edificatoare: peste 1,2 mil. de litri de ulei alimentar colectat și predat spre reciclare, aproximativ 130 de milioane de ambalaje PET /Alu/Sticlă reciclate, dintre care 32 de milioane colectate cu 7 luni înainte de startul SGR; mai mult de 20 de milioane de produse salvate prin programul Zero Risipă; peste 200 de tone de textile colectate pentru donații și reciclare.
Pe de altă parte, reprezentanții companiei au anunțat că valoarea garanției pentru ambalajele reciclate crește pentru perioada 9-15 octombrie, iar clienții vor primi 70 de bani pe ambalajul reciclat, în loc de 50 de bani. Este o campanie adresată clienților fideli, bonusul urmând să intre pe cardul de fidelitate.