Aproape 9 din 10 angajați spun că relația defectuoasă cu șeful lor le afectează și viața personală

Pentru opt din zece angajații români, relația defectuoasă cu șeful le afectează productivitatea la locul de muncă, iar 88% susțin că acest aspect le afectează inclusiv viața personală, arată un sondaj realizat de eJobs, cea mai mare platformă de recrutare online din România.

Totodată, 35% din cei chestionați spun că au o relație tensionată cu șeful lor, iar principalele motive invocate sunt, din punctul lor de vedere, lipsa respectului (amintit în 89% din răspunsuri), lipsa comunicării (88%), favoritismul (86%) și subaprecierea  (86%).

La polul opus, aproape toți (98%) din cei care declară că au o relație bună sau foarte bună cu șeful lor (65% din totalul respondenților), spun că acest lucru contribuie la creșterea productivității lor la job și 86% consideră că relația bună cu șeful le influențează pozitiv și viața personală.

Însă doar 33% din respondenți spun că sunt prieteni cu șeful lor pe rețelele sociale, iar 53% spun că nu au superiorii în lista de prieteni din social media. Totodată, 14% declară că nu folosesc deloc astfel de rețele. Dintre cei care sunt prieteni cu șeful în social media, femeile (41%) și tinerii cu vârsta de până în 35 de ani (42%) sunt de departe categoriile cu cea mai mare pondere în acest sens.

„Mulți angajați ajung să-și părăsească locul de muncă din cauza relațiilor nu tocmai plăcute pe care le au cu șefii. Relația șef-angajat trebuie să se bazeze în primul rând pe raportul de competență între părți. Altfel spus, respectul angajaților pentru șefii lor vine atunci când, pe lângă abilitățile profesionale, șeful are și capacități de leadership și management”, spune Bogdan Badea, Head of Sales în cadrul eJobs Group.

Șeful ideal vs. șeful din realitate

Din punctul de vedere al angajaților, un șef bun trebuie să știe să le recunoască eforturile (21%) și să aibă abilitatea de a identifica și fructifica atuurile echipei (17%), însă importante pentru respondenții la sondajul eJobs sunt și deschiderea șefului la comunicarea cu subalternii (12%) și abilitățile acestuia de a prioritiza proiectele și activitatea echipei (11%).

Potrivit rezultatelor sondajului, 38% din angajați au o părere generala bună sau foarte bună despre șeful lor, 33% se declară neutri, iar 29% au o părere proastă.

Cei mai mulți angajați își caracterizează șeful ca fiind inteligent (60%), însă aproape la fel de mulți (57%) consideră că șeful lor este un oportunist. În același timp, 56% spun că șeful lor este uneori impulsiv, iar aproape jumătate își descriu șeful ca fiind exigent și chiar tipicar (44%). La polul opus, doar un sfert dintre respondenți spun despre șeful lor că are spirit de echipă sau că este răbdător (34%) și echilibrat (39%).

Părerea angajaților despre șeful lor și relația subaltern-superior sunt influențate, printre altele, de lipsa încrederii șefului în capacitățile lor profesionale (53%), de lipsa îndrumării profesionale (46%), de volumul prea mare de muncă pe care îl primesc de la șef (46%) și de lipsa unei păreri privind activitatea lor (44%).

Totodată, doar 9% din angajați consideră că șeful spune mereu adevărul în relația cu cei din echipă.

74% din angajații români nu vor să fie șefi

Dacă ar fi să preia poziția șefului, doar 26% din respondenți consideră că s-ar descurca mai bine decât superiorul lor, în timp ce 33% nu cred că ar face față poziției și 41% nu știu cum s-ar descurca într-o poziție de management.

Cei mai încrezători în capacitatea lor de a fi un șef mai bun decât superiorul lor actual sunt tinerii cu vârste sub 25 de ani.

 


FOTO: Mediafax