Apple a fost amendată cu 2 milioane de dolari în Brazilia pentru lipsa încărcătorului în cutie
Procon-SP, autoritatea de reglementare braziliană pentru protecţia consumatorilor din statul São Paulo, a amendat vineri, 19 martie, Apple pentru că nu a inclus un încărcător în cutia telefonului iPhone 12, potrivit publicaţiei 9to5mac.
Amenda de aproximativ 2 milioane de dolari (10,5 milioane de reali) e primită „pentru publicitate înşelătoare, vânzarea unui dispozitiv fără încărcător şi condiţii neloiale”.
Nu este prima dată când Procon-SP intră în conflict cu noua politică Apple, legată de mediu. În octombrie anul trecut, autoritatea de reglementare în domeniul protecţiei consumatorilor a întrebat compania despre aceast subiect şi, în noiembrie, agenţia a spus că Apple „nu a demonstrat care e câştigul pentru mediu”.
Acum, Procon spune că Apple nu a răspuns când a fost întrebat dacă preţul iPhone 12 a fost redus după scoaterea încărcătorului, care este preţul iPhone-ului cu şi fără încărcător şi dacă a redus numărul de încărcătoare produse.
În timp ce iPhone 12 mini costă 729 de dolari în SUA, în Brazilia acelaşi telefon costă aproximativ 1200 de dolari. În 2019, când Apple a introdus iPhone 11, acesta pornea de la 799 dolari, în timp ce în Brazilia a costat şi aproximativ 1200 dolari.
Deprecierea realului brazilian şi pandemia au contribuit la creşterea dolarului american faţă de moneda braziliană.
Ce alte probleme au găsit brazilienii la produsele Apple
Pe lângă problema încărcătorului de pe iPhone 12, Procon-SP afirmă că există şi alte probleme cu produsele Apple, cum ar fi:
- publicitate înşelătoare: consumatorii iPhone 11 Pro au raportat că Apple nu şi-a reparat telefoanele care au avut probleme după ce au intrat în contact cu apa.
- probleme de actualizare iOS: unii utilizatori au raportat „probleme cu unele funcţii” pe dispozitivele iPhone după ce le-au actualizat, iar Apple nu i-a ajutat.
- condiţii nedrepte: Apple încearcă să eludeze toate garanţiile legale, implicite, conform Procon-SP.
Directorul executiv al Procon-SP, Fernando Capez, a declarat că „Apple trebuie să înţeleagă că în Brazilia există legi şi instituţii solide privind protecţia consumatorilor. Trebuie să respecte aceste legi şi aceste instituţii. ” Apple nu a oferit un punct de vedere cu privire la amenda Procon-SP, dar compania poate da autoritatea în judecată.