ANALIZĂ. În primele luni din acest an, vânzările companiilor au scăzut cu 10% în medie

Pe fondul inflaţiei ridicate, primele luni din acest an au fost dominate de un trend de scădere a vânzărilor la nivel de piaţă, în medie cu 10%, creşteri înregistrând doar comercianţii care vând produse ieftine, arată o analiză a unei companiie de servicii de email marketing din România.

”Pe fondul inflaţiei ridicate, primele luni din 2023 au fost dominate de un trend de scădere a vânzărilor la nivel de piaţă, în medie cu 10%, creşteri înregistrând doar comercianţii care vând produse ieftine”, arată raportul.

De altfel, pe fondul scăderii puterii de cumpărare, pentru a menţine sau a creşte vânzările, companiile au investit mai mult în promovare la început de an, numărul de campanii de marketing crescând cu 35% în perioada ianuarie-martie 2023 faţă de aceeaşi perioadă de anul trecut.

“Aceste trenduri sunt rezultatul semnalelor tot mai puternice legate de o criza economică, dar şi a creşterii inflaţiei, românii devenind tot mai chibzuiţi şi mai orientaţi către produse care au preţul cel mai mic. Astfel, tendinţa de creştere a vânzărilor este înregistrată pentru produsele cu preţul cel mai mic din categoriile de produse respective, alimentare de exemplu, şi pentru comercianţii care vând produse ieftine.

De aceea, comercianţii care nu se bazează doar pe produse cu preţuri foarte mici ar trebui să aibă o strategie de vânzare, de creştere a bazei datelor cu potenţiali clienţi şi de promovare a produselor sau a serviciilor lor pentru a genera vânzări şi a asigura venituri pentru creşterea business-ului”, explică specialiştii.

Trend: promovarea cât mai specifică către consumatori

Totodată, este preferată tot mai mult promovarea cât mai specifică către consumatori, pe baza segmentării audienţelor, ceea ce şi generează o creştere a ratei de deschidere a email-urilor promoţionale.

De asemenea, companiile se orientează spre canalele de promovare mai controlabile şi la costuri mai mici, diminuând astfel la promovarea prin Facebook Ads şi crescând bugetele investiţie în comunicarea directă prin email marketing/SMS marketing, unde rata de conversie poate fi cu 40% mai mare.

Potrivit analizei, companiile accesează tot mai mult servicii pentru gestiunea şi integrarea datelor şi servicii de creare de conţinut şi mesaje targetate şi relevante pentru consumatori.

Firmele investesc între 100 de euro şi 5.000 de euro pe lună în servicii de email marketing, în funcţie de complexitatea programului de comunicare şi de mărimea bazei de email-uri pe care o deţin, dar şi integrări multiple de date şi programe de comunicare mai sofisticate cu multe personalizări.