Ştiri

Analiza: Căutări în creștere pentru apartamente de vânzare în București, în ciuda trendului național descendent din ultimii 5 ani

În București se caută tot mai multe apartamente de vânzare, un trend în creștere clară în ultimele 12 luni, în timp ce la nivel național numărul căutărilor online pentru imobiliare este într-o descreștere ușoară față de anul trecut, arată o analiză a five elements digital, una dintre cele mai importante agenții de SEO si de marketing digital enterprise din România.

Prețurile în creștere, pe fondul inflației și a creșterii dobânzilor, au afectat interesul potențialilor cumpărători de locuințe. Însă, în același timp, investitorii se uită după forme alternative de investiții, iar numărul în creștere al autorizațiilor de construire în București arată că există ofertă.
„Acest trend descendent la nivel național durează deja de aproximativ cinci ani, conform datelor pe care le analizăm constant. În februarie anul acesta, s-au înregistrat creșteri semnificative în comparație cu anul precedent în privința tranzacțiilor, în timp ce în ianuarie și martie numărul tranzacțiilor a fost ușor mai mic. La începutul anului a mai existat o creștere importantă înainte de intrarea în vigoare a TVA-ului mărit pe tranzacții imobiliare, însă, chiar și așa, unele locații se dovedesc a fi mai competitive decât altele”, a declarat Steffen Heringhaus, fondatorul five elements digital.
Numărul căutărilor online pentru imobiliare este mai mare în București decât în alte părți ale țării, indicând un interes ridicat pentru piața imobiliară a capitalei. Totuși, topul celor 10 orașe în funcție de căutări rămâne relativ constant, reflectând o stabilitate în preferințele potențialilor cumpărători. Pe locul 2 se află Brașovul, urmat de Cluj-Napoca, Constanța, Timișoara, Iași, Craiova, Oradea, Sibiu, și pe ultimul loc, la egalitate, Galați și Ploiești.
„Totuși observăm creșteri în ultimii ani spre închiriere, respectiv o cerere relativ stabilă, neafectată de scăderile care s-au observat pe partea de vânzare/cumpărare,” a adăugat Steffen Heringhaus.
Principalul canal pe care potențialii cumpărători îl folosesc pentru a intra în contact cu proiectele imobiliare este mediul online. De aceea, investițiile în acest canal de comunicare permit companiilor imobiliare să ajungă targetat la potențialii clienți și să își consolideze avantajul competitiv din piață, îmbunătățind experiența de cumpărare.
Datele five elements digital la nivel național, bazate pe căutări de cuvinte cheie, arată că românii preferă casele, în timp ce între apartamente, garsonierele sunt cele mai căutate, urmate de apartamentele de două camere. În ceea ce privește tipul tranzacțiilor, la nivel de țară domină în continuare clar căutările pentru vânzare, preferința pentru închiriere fiind tradițional mai scăzută în România.
Cu mai mult de un deceniu de experiență și cu un portofoliu solid de clienți din domeniul de real estate, five elements digital furnizează servicii strategice de promovare online pentru agenții imobiliare și dezvoltatori care caută o mai bună vizibilitate pentru anunțurile lor sau își doresc să-ți mențină poziționarea din online.

NewMoney

Recent Posts

Se pregăteşte totuşi retragerea lui Joe Biden din cursa pentru Casa Albă? Cine îi va lua locul

Surse din interiorul echipei de campanie a lui Joe Biden, de la Casa Albă şi…

7 ore ago

Consiliul Concurenţei a actualizat platforma online Monitorul Preţurilor

Consiliul Concurenţei a actualizat platforma online Monitorul Preţurilor, oferind utilizatorilor o secţiune dedicată produselor cu…

7 ore ago

Rezultatele dezastruoase la Evaluarea Națională 2024 – cele mai slabe din ultimii ani!

La Evaluarea Națională din acest an 74,4% dintre elevi au obținut medii mai mari sau…

8 ore ago

Se închide circulația pe Valea Oltului (DN7) timp de o lună

Circulaţia pe Valea Oltului va fi închisă între 8 iulie şi 9 august, pe perioada…

9 ore ago

Elon Musk va deschide prima investiţie Tesla de la zero în Bucureşti

Elon Musk va deschide un showroom Tesla în zona de nord a Capitalei. Primul centru integrat…

11 ore ago

SONDAJ. 2 din 3 români îşi vor petrece concediul în ţară în 2024

2 din 3 români declară că îşi vor petrece concediul de vară în România, iar…

12 ore ago

Acest website folosește cookies