Agroland Business System a ajuns la venituri consolidate de 264,4 mil. lei în primele nouă luni din 2024, în timp ce profitul operațional a fost de 13,1 mil. lei, în perioada analizată

Agroland Business System (BVB: AG), grup antreprenorial românesc de retail, agricultură și alimentație, care deține cea mai mare rețea de magazine agricole din România, raportează, la nivel consolidat, venituri din exploatare în valoare de 264,4 milioane de lei în primele nouă luni din 2024, o creștere de 6% comparativ cu 2023. În această perioadă, profitul operațional al companiei s-a ridicat la 13,1 milioane de lei, o majorare cu 19% față de primele nouă luni din 2023, iar profitul net a fost de 5,8 milioane de lei, un avans de 17%.

În perioada menționată, vânzarea de furaje și concentrate s-a ridicat la 91,2 milioane de lei, o creștere de 11% comparativ cu 2023, în timp ce categoria pui de o zi a generat venituri de 56,7 milioane de lei, un avans de 12%.

Divizia de inputuri agricole a contribuit la cifra de afaceri consolidată cu 40,5 milioane de lei, în scădere cu 22% față de aceeași perioadă a anului 2023. În plus, vânzările de produse food, care reprezintă vânzarea ouălor de consum, au crescut cu 37% ajungând la 28,3 milioane de lei, iar produsele pet food au generat venituri de 19 milioane de lei, în scădere cu 2%.

„Evoluțiile economice din a doua jumătate a anului 2024 au avut un impact semnificativ asupra activității noastre, determinând ajustări necesare pentru a reflecta situația actuală. Producția agricolă redusă, pe fondul secetei, a dus la creșterea costurilor cerealelor, ceea ce a influențat negativ cheltuielile și marjele companiei. În plus, dificultățile financiare ale fermierilor au limitat cererea de inputuri agricole, afectând activitatea Agroland Agribusiness. La aceste provocări s-au adăugat investițiile pentru creșterea capacității platformei avicole de la Mihăilești, întârzierea furnizorilor de echipamente impunând reducerea efectivului de păsări pentru o perioadă mai lungă față de cea estimată. De asemenea, am remarcat o tendință generală de reducere a cheltuielilor consumatorilor, care a influențat segmentul de retail. În acest context, am revizuit bugetul pentru 2024, estimând acum vânzări nete consolidate de 325,6 milioane de lei, în scădere cu 6% față de bugetul inițial, EBITDA mai mică cu 9%, de 25,5 milioane de lei, și un profit net de 9 milioane de lei, în scădere cu 27% în comparație cu bugetul inițial”, a declarat Horia Cardoș, fondator și CEO al Agroland Business System.

La sfârșitul primelor nouă luni din 2024, Grupul Agroland opera 236 de magazine, dintre care 26 erau magazine MEGA. Agroland Business System este listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 1 martie 2021 și se tranzacționează sub simbolul AG. (Foto – Laszlo Raduly)