Advertorial. Clientul – în centrul acțiunilor OLX România
Într-un scurt interviu, Ioana Vrânceanu, Sales Manager OLX România, cea mai mare platformă de anunțuri generaliste din România, vorbește despre binefacerile filosofiei de a lua deciziile din companie pornind de la nevoile clienților.
– Din ce în ce mai multe companii schimbă strategia de business de la centrarea pe produs și canal, la cea centrată pe client. De ce este nevoie pentru a face această tranziție?
Centrarea pe client se referă la transformarea organizațională care pune clientul în centrul deciziilor de afaceri, proceselor, dezvoltarii produselor, serviciilor și procedurilor.
Pentru a face această tranziție trebuie să ascultăm vocea clientului, să identificăm customer journey pentru a descoperi nevoile și dorințele clienților, ce funcționează și ce nu, apoi să luăm măsuri pentru a îmbunătăți experiența clienților.
– Cum identificăm customer journey și, odată identificat, ce pot face companiile pentru a îmbunătăți traseul utilizatorului?
– Customer journey este o diagramă care ilustrează etapele pe care le parcurg clienții atunci când interacționează cu o companie.
Pentru a crea hărți vizuale eficiente care să reflecte călătoriile clienților, acestea trebuie să aibă rădăcini în cercetarea bazată pe date și trebuie să reprezinte vizual diferitele faze pe care le experimentează clienții.
Îmbunătățirea călătoriei clientului necesită o analiză atentă a fiecărei interacțiuni cu clientul. Prin implementarea acestor instrumente și bune practici, vă veți împuternici organizația să ofere o experiență excepțională pentru clienți, la fiecare punct de contact de-a lungul călătoriei.
– Care sunt cele mai mari provocări ale acestui model de business customer centric?
– Ca să dau un context al businessului, OLX este una dintre rețelele de tranzacționare cu cea mai rapidă creștere din lume, fiind activi în peste 30 de țări.
În fiecare lună, peste 300 de milioane de oameni din toată lumea folosesc platforma noastră pentru a-și găsi casa perfectă, pentru a cumpăra sau pentru a vinde o mașină sau pentru a găsi ceea ce au nevoie la un preț cât mai bun.
Ce am aflat în ultimii ani din interacțiunea cu clienții este că momentul de tranzacționare este un punct important pentru ei, iar aici apar tot felul de provocări. Pentru că o parte din tranzacții se întâmplă offline iar businessul nostru este unul digital, a trebuit să ne extindem și noi înțelegerea, inclusiv în experiența offline a clienților.
Una dintre direcțiile strategice în care folosim customer experience se referă la modul în care oamenii vor tranzacționa și de acum încolo, astfel am lansat serviciul de livrare cu verificare care rezolvă probleme de timp, rapiditate și siguranță.
– Care este comportamentul consumatorului e-commerce din România?
– Știm cu toții deja că pandemia a obligat consumatorii să își adapteze obiceiurile de consum și să adopte unele noi, iar pe măsură ce piața de e-comm se maturizează rapid în Europa, piața din România se adaptează și ea. Astăzi, nu ne mai întrebăm „dacă“, ci „când“ și „cât de des“ vom face cumpărături online. În primul rând, clienții de e-comm au nevoie de un serviciu de livrare pe care se pot baza: sigur, eficient și ieftin.
De aceea serviciu de Livrare prin OLX vine în ajutorul cumpărătorilor, dar și în ajutorul vânzătorilor noștri. Mai apoi, lucrăm constant pentru a optimiza și pentru a dezvolta platforma OLX, pentru a se adapta noilor cerințe în piață. Pentru serviciul de livrare, avem filtru dedicat produselor care sunt vândute prin „livrare prin OLX“. În același timp, ne uităm atât la clientul final – cumpărătorul din platformă, cât și la clientul business – vânzătorul din platforma OLX. Acesta are nevoie de o înțelegere a pieței, a sezonalității și a profilului cumpărătorului, iar aici noi venim activ în sprijinul utilizatorilor business – afaceri din domeniul comerțului online – cu consiliere, statistici și funcționalități dedicate.