Advertorial. 20.000 de salcâmi plantați în Pădurea de Miere
Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager în cadrul Nestlé România, afirmă că investițiile la nivel de grup pentru a susține tranziția către utilizarea extinsă a plasticului reciclat în ambalaje se vor ridica la două miliarde de franci elvețieni până în 2025.
– Care sunt măsurile concrete pe care Nestlé le ia pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon?
– Nestlé și-a propus obiectivul global de zero emisii nete de dioxid de carbon până în anul 2050. Pentru atingerea acestui obiectiv, Nestlé abordează problema emisiilor de dioxid de carbon în toate comunitățile în care operează și peste tot în lume și își bazează strategia de dezvoltare durabilă pe mai multe acțiuni concrete, cum ar fi: folosirea de ingrediente din surse sustenabile, inovații în ambalaje, un impact mai mic asupra mediului prin schimbarea flotei auto, trecerea la branduri cu amprentă de carbon neutră, transformarea portofoliului de produse, utilizarea energiei din surse regenerabile în procesul de producție, reducerea cantității de dioxid de carbon din atmosferă și, nu în ultimul rând, campanii de educare și conștientizare a publicului larg.
În ultimii doi ani, Nestlé și-a redus emisiile absolute de gaze cu efect de seră, chiar dacă volumul său de afaceri a crescut semnificativ. Mai exact, a obținut o reducere de 4 milioane de tone de CO2, de exemplu, prin trecerea la energia electrică din surse regenerabile sau prin încurajarea utilizării îngrășămintelor naturale în agricultură. Nestlé a inițiat absorbții de 9,7 milioane de tone de CO2 prin soluții bazate pe natură în cadrul lanțului său valoric.
– Noul context politic și economic a schimbat în vreun fel strategia de sustenabilitate a Nestlé? Altfel spus, a fost modificat calendarul cu obiectivele în acest sens?
– În contextul actual geopolitic, economic și social, Nestlé practică un business rezilient, sănătos, sustenabil, un business care a ajutat atât partenerii de afaceri, cât și comunitățile locale. Obiectivul Nestlé în România a rămas acela de a furniza produse de cea mai înaltă calitate și să aducă valoare adăugată pe partea de proiecte și programe educaționale. Pentru a atinge acest obiectiv, bineînțeles că am fost flexibili și ne-am adaptat strategia la realitatea trăită, pe alocuri diferită comparativ cu asumpțiile inițiale.
Nestlé România este parte integrantă a ecosistemului local, partener al comunităților, al retailerilor și un angajator de top. Ne-am adaptat eforturile, astfel încât să continuăm să creștem în ritmul avut în primele nouă luni ale acestui an, de peste 11%, să aducem pe piață produse sănătoase și de calitate, la prețuri accesibile tuturor. De asemenea, ne-am concentrat pe dezvoltarea și consolidarea în continuare a unei echipe unite și puternice. În primele șase luni ale anului am angajat 91 de colegi noi în mai multe departamente, inclusiv în buticurile Nespresso. În a doua parte a anului, am dezvoltat proiectele de CSR (corporate social responsability), finalizând anul cu o nouă campanie de plantare de copaci. Pentru 2023, planul este să continuăm investițiile în dezvoltarea portofoliului cu produse sustenabile.
– Recent ați avut o campanie de împădurire. Câți copaci ați plantat până acum în România? Puteți estima impactul lor asupra mediului?
– La nivel global, Nestlé și-a luat angajamentul să planteze 20 de milioane de copaci pe an, încercând să aducem cât mai multă valoare adăugată pe plan local prin deciziile de plantare pe care le luăm. În România am plantat până în prezent 55.000 de puieți în perioada 2019-2021, alături de Parcul Național Cozia, iar anul acesta am plantat 20.000 de salcâmi, cu ajutorul Asociației Mai Mult Verde, în județul Giurgiu.
Acțiunea recentă de plantare din județul Giurgiu a reprezentat încheierea proiectului „Un viitor mai verde“, o campanie promoțională pe care am derulat-o în prima parte a acestui an, în cadrul căreia ne-am luat angajamentul ca pentru fiecare înscriere să plantăm un copac. Cu această ocazie am lansat proiectul „Pădurea de Miere“, plantând 20.000 de puieți de salcâm în Comuna Mârșa. Puieții de salcâm au fost plantați pe o suprafață de 4 hectare, iar la acțiunea de plantare au participat aproximativ 200 de voluntari Nestlé, angajați, parteneri, alături de familii și prieteni, care au răspuns pozitiv apelului de a planta împreună pentru o Românie mai curată și mai verde.
– Care sunt investițiile aferente acestei strategii de reducere a poluării sub diverse forme?
– În ultimii ani, Nestlé a anunțat investiții de 3,2 miliarde de franci elvețieni până în 2025 pentru a contribui la construirea practicilor agricole regenerative și susținerea planului de atingere a obiectivului de emisii nete zero, precum și 2 miliarde de franci elvețieni pentru a susține tranziția către utilizarea extinsă a plasticului reciclat în ambalaje. Acestea sunt susținute de Nestlé Institute for Packaging Sciences din Elveția, singurul institut din industria alimentară care se ocupă de inovații la nivel de ambalaj. Inițiativele Nestlé vizează protejarea ecosistemelor, îmbunătățirea biodiversității și reducerea emisiilor generate de materiile prime din agricultură în lanțul de aprovizionare. Nestlé lucrează îndeaproape cu fermierii, furnizorii și comunitățile în care ne desfășurăm activitatea, pentru a permite o tranziție echitabilă.
Totodată, în 2023 vom continua investițiile în proiectele de sustenabilitate deja implementate precum cel de plantare – Pădurea de Miere –, cât și campaniile educaționale din școli și campaniile de conștientizare a responsabilității în domeniul mediului înconjurător. Toate acestea se află sub umbrela inițiativei Nestlé for a Waste-Free World și reprezintă investițiile Nestlé România în zona de dezvoltare durabilă dedicată planetei.
– Care sunt principalele proiecte derulate în ultimii ani în domeniul educației sustenabile?
– Unul dintre principalele proiecte educaționale bazate pe comunitate este „Planeta Albastră Contează pe Tine!“, PACT, un proiect inițiat de Fundația PRAIS în parteneriat cu Nestlé România. Programul se adresează cadrelor didactice, elevilor din ciclul primar, familiilor acestora și tuturor celor care își doresc ca împreună cu noi să contribuie la protecția mediului, prin gesturi simple, în fiecare zi! PACT reprezintă un ghid și o sursă de inspirație pentru copii pentru a învăța și a face colectarea selectivă a deșeurilor reciclabile acasă, sau la școală, pentru a planta un copac, arbust sau o floare, pentru a economisi consumul de apă și electricitate, pentru a păstra curate locurile din comunitatea în care trăiesc, spațiile verzi, pădurile, râurile, lacurile, marea.
– Care sunt principalele provocări ale lui 2023 din perspectiva sustenabilității?
– Din perspectiva sustenabilității, consider că printre provocările anului 2023 se numără încălzirea globală accelerată și schimbările climatice tot mai pregnante care generează nevoia unei eficientizări cu care companiile trebuie să țină pasul și să grăbească politicile de sustenabilitate. În viitor, carbonul va fi noua calorie, adică consumatorii vor fi foarte atenți și vor calcula emisiile de carbon, alegând produsele care au o amprentă asupra mediului cât mai mică.